אם החלטתם או שאתם שוקלים לקנות דירה ראשונה אז קודם כל מזל טוב! זה רגע מאד משמח בחיים. לקנות דירה ראשונה בין אם זה להשקעה או מגורים הוא שלב חשוב מאד בבניית העתיד הפיננסי שלכם. להשקעה בנדל״ן וקניית דירה משל עצמכם יש הרבה סיבות מצוינות וזו יכולה להיות החלטה כלכלית מדהימה, אך יש להכיר את הנושא לעומק. עליכם ללמוד של שוק הנדל״ן על מנת לדעת איזה עסקה חכמה תוכלו לעשות. בנוסף חשוב מאד להכיר את התחום של לקיחת משכנתא לדירה ראשונה ולהבין איך לעשות חקר שוק טוב וחכם. חשוב לתכנן היטב את רכישת הדירה החדשה ולעבוד עם אנשי מקצוע מנוסים ומבריקים שיוכלו לעזור לכם לקחת את ההחלטות הטובות ביותר.

 

הכנו לכם מדריך שעושה סדר בבלגן – מה הכי חשוב לדעת?

הכרת שוק הנדל״ן

הרבה מהאנשים יודעים איפה הם רוצים לגור- השאלה היא האם כדאי להם לקנות דירה באיזור בו הם רוצים לגור? אולי עדיף לקנות באיזור אחר? אולי לקנות דירה להשקעה ולהמשיך לשלם שכר דירה יהיה צעד חכם יותר? על מנת לענות על השאלות האלה צריך לעשות חקר שוק, המורכב משאלות רבות. מהם מחירי הדירות באיזור שבו אתם שואפים לקנות? מה מחירי השכירות? עם הנתונים האלה תוכלו לחשב את התשואה של קניית הדירה וזה יעזור לכם להבין האם זו עסקה חכמה ומשתלמת.

 

הגדרת מטרות

הגדרת המטרות תעשה לאחר שלמדתם את השוק קצת ויש לכם מושג מה האפשרויות שלכם. בכל שלב חשוב לעבוד עם חברת נדל״ן או אנשי מקצוע מנוסים שמכירים את השוק טוב, ליוו הרבה תהליכי קניית דירה ויכולים לעזור לכם להבין את השוק, להגדיר את המטרות שלכם ולא פחות חשוב ללוות אתכם בתהליך לקיחת המשכנתא. כנסו עכשיו לפרטים נוספים >>>

 

משכנתא לדירה ראשונה

משכנתא היא למעשה הלוואה מהבנק לטובת רכישת דירה. תנאי ההלוואה, קרי המשכנתא, לצורך קניית דירה יהיו טובים יותר מתנאי הלוואה לצרכים אחרים. בראש ובראשונה יש לדעת שברכישת דירה ראשונה יש כל מיני הקלות. אחד הדברים הכי משמעותיים הוא שתוכלו לקחת משכנתא עד 75% מגובה מחיר הדירה. מעבר לכך כל משכנתא מורכבת מנתונים רבים אחרים כגון חלוקת המשכנתא והצמדה למדדים. יש ללמוד היטב ולעשות מחקר מעמיק באיזה בנק תקבלו את התנאים הכי טובים. גם פה אנשי מקצוע טובים יכולים לסייע מאד.

 

בירוקרטיה

מעבר לחקר שוק מעמיק וללקיחת משכנתא יש עוד לא מעט מסמכים, רישומים ובכלל דברים בירוקרטים שחשוב להכיר. אחד הדברים החשובים הוא הוצאת נכס טאבו, מסמך מלשכת המקרקעין שנותן לכם את כל המידע ההכרחי בנוגע לדירה אותה אתם רוצים לרכוש. חשוב לעבוד בצורה מסודרת ולייצר קלסר בו תתייקו את כל המידע בנוסף לתיקייה מסודרת במחשב.

אם אתם מתחילים בתהליך רכישת דירה אחרונה עקבו אחר הצעדים האלה. כמובן שיש עוד פרטים רבים אך אלה הם הדברים המרכזיים והחשובים ביותר שיעזרו לכם להתחיל בתהליך. בהצלחה!

הכנו לכם מדריך שעושה סדר בבלגן – מה הכי חשוב לדעת_  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *