קניית בית במדינת ישראל היא עסק לא פשוט בכלל. מחירי הדיור רק הולכים ותופחים ובהתאם גם גובה המשכנתאות שאנשים נדרשים לקחת. אמנם ניתן לבצע את התהליך לבד, אך קל מאוד ללכת לאיבוד בעולם הזה בלי הידע הנדרש. בשביל זה קיימים יועצי המשכנתאות, שמיומנותם יכולה לחסוך לכל אחד הרבה מאוד כסף וגם כאבי ראש. הנה כמה סיבות למה יועצי משכנתאות הם בגדר חובה.

 

בוחר את המסלול המתאים ביותר

יש מבחר עצום של מסלולי משכנתאות שניתן לקחת בארץ, והוא רק הולך וגדל בעקבות מצב הדיור כאן. בלי המיומנות והניסיון הדרושים, לא תמיד קל לדעת איזה מסלול בהכרח הכי מתאים לכם ולמשפחתכם. יועץ השקעות יכול בקלות לפתור את הבעיה הזאת. מאחר והוא עוסק בתחום ומכיר אותו על בוריו, הוא יידע לבחור בשבילכם את המסלול המתאים ביותר בהתאם למצבכם הנוכחי.

 

חוסך הוצאות מיותרות

מאחר ולקיחת משכנתא עלול להיות תהליך מאוד מסובך ומייגע, לא מן הנמנע שאדם שלוקח חלק בתהליך הבחירה יפספס פרטים קטנים. מדובר בפרטים קטנים שעלולים לעלות למשפחה ביוקר. יועץ משכנתאות מסוגל לזהות את הפרטים והתנאים האלה וליצור תוכנית שתתאים למצב הכלכלי של המשפחה. כך הוא יכול לחסוך לאותה משפחה סכומים של אלפי שקלים בחודש.

 

מכרז ריביות

ליועץ משכנתא יש את היכולת והידע לבצע מכרז ריביות. במסגרתו הוא מציע למספר בנקים שונים הצעות עבור ריבית המשכנתאות מטעם הלקוח שאותו מייצג. מצב זה יוצר תחרות גדולה בין הבנקים וגורם להם להגמיש את התנאים לטובת הלקוח כמה שאפשר. זה מאפשר ללקוח לקבל את הצעות המחיר הכי אטרקטיביות והכי נוחות לו מהבנקים.

 

קיצור תהליכים בירוקרטיים

כולנו יודעים כמה המדינה שלנו בירוקרטית ומייגעת לפעמים. כל הזדמנות להימנע מהתעסקות בתהליכים כאלה היא בגדר ברכה בעבור האזרח הפשוט. זה בדיוק מה שיועץ משכנתאות מסוגל לעשות בשבילכם. בזכות הקשרים שלו בבנקים והיכולת שלו לקדם תהליכים מהר, תהליך ההלוואה עשוי להתקצר רבות. האלטרנטיבה היא לחכות שבועות לבנקים כדי לקדם תהליכים ולקבל תשובות.

 

דמות אובייקטיבית

למרת הקשרים של היועץ עם גורמים בנקאיים, הוא עדיין בגדר גורם פרטי ועצמאי שלא כפוף לבנק כזה או אחר. עובדה זו מאפשרת לו לדעת מתי הצעה בנקאית נוטה לכיוון האינטרסים של הבנק עצמו ולא לכיוון האינטרס של הלווה. לא כל אחד בהכרח יודע לזהות מצבים כאלה, ופה באה לידי ביטוי החוזקה של יועץ המשכנתאות לעומת האדם הפשוט.

 

לסיכום

כמו כל תהליך, גם לקיחת משכנתא ניתן לבצע לבד ללא עזרה. אך אין ספק שמדובר בטעות, וששכירת שירותיו של יועץ משכנתאות היא צעד הרבה יותר חכם. אין תחליף לידע, לניסיון ולקשרים שיש לאותם יועצים, והיעזרות בהם תחסוך הרבה מאוד כסף לכל אחד שיבחר לעשות זאת.

חתימה על מסמך

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *