כיום, ישנן טכניקות רבות ומרובות לגייס עובדים לחברות השונות במשק במדינת ישראל.

בכל ענף של עבודה יש את השיטות שלו, אך ענף העבודה ופעילותו הופך ללא רלוונטי כשזה מגיע להשמת בכירים.

במיון של עובדים לתפקידים בכירים יש לקחת בחשבון גורמים רבים, כמו רקע, פוטנציאל בחברה, פוטנציאל למידה ואלו רק חלק קטן מהדברים.

בכדי למיין את המועמדים בצורה המיטבית, ישנן לא פחות מ- 4 שיטות לבדיקת מועמדים, וזה הזמן שתכירו אותן.

לטובת הקריירה וטובת הידע הכללי – מתחילים

 

מבחנים פסיכו – טכניים

אחת השיטות הישנות אך היעילות ביותר בספר. מבחנים פסיכוטכניים בוחנים את דרכי החשיבה והצעת הפתרונות של המועמדים. ככל שהתפקיד בכיר יותר, על המבחן להיות יותר מעמיק ומורכב. לדוגמה, מכון אדם מילוא שאחראי על המבחנים הפסיכוטכניים קורא למבחנים אלו "אבחון" ותוצאותיו תקפות למשרות רבות, כולל משרדי הממשלה ותפקידים במערכת הביטחון. מבחנים אלו יכולים להיות מותאמים אישית לכל ארגון אך עליהם להיות כתובים ע"י בוחנים מוסמכים. מעבר להתאמת השאלון לארגון, עליו להיות תואם לתפקיד הבכיר הפנוי.

 

פוליגרף

מדובר בשאלון, שבו קו השאלות יכול להיות מאוד פולשני ומעמיד במקום, אך מדובר במתן קנה מידה לרמת האמינות של המועמד. בדיקת פוליגרף ידועה כשאלון שנצמד לתגובות הגוף והלב בהתאם לתשובה שניתנת לשאלה במהלך ראיון. בשנים האחרונות בדיקות פוליגרף מאבדות יותר ויותר מערכן המשפטי כי אלו הוכחו לאורך השנים שאינן אמינות במעל ל- 30% מהמקרים. עם זאת ולא פחות, מעמדה של הבדיקה שם את המועמד במצב כזה שמרגיש מחויב לתת תשובות אמיתיות ועל סמכן להבחן כאמין או לא. בדיקה זו יכולה לבדוק כך את אופן ההתמודדות של המועמד עם שאלות קשות. מה נקבל מבדיקה זו? התבוננות על המועמד בזמן שאלות קשות, בדיקות רמת האמינות, כיצד מתמודד עם שאלות קשות. כל אלו יסייעו בתהליך השמת בכירים בצורה מדויקת אפילו יותר.

 

בדיקת רקע ע"י רפרנטים

דרך מצוינת שאפילו מספק אותה המועמד היא בדיקת רקע דרך המעסיקים השונים שהיו לו במהלך הקריירה. באמצעות קו שאלות מאוד ספציפי, תוכלו להשיג את כל המידע הדרוש לכם על המועמד, מנקודת מבט של לפחות 3 מעסיקים.

 

משוב 360

שיטה זו מצריכה מיונים שמחייבים נוכחות פיזית של המועמד ושל הצוות הבוחן. מדובר בשיטה שמיישמים במהלך מיונים ובחינות קבוצתיות למועמדים. במקרה של תפקיד בכיר, משוב 360 מחייב כל משתתף בתהליך הקבוצתי להעביר משוב עליו ועל האחרים. לכם, כמגייסים, ניתן לראות ולשמוע דעות שונות על המועמדים. דרך מילותיהם אחד על השני, ניתן ללמוד רבות על כל פרט. האם הוא נקמן, ביקורתי, קונקרטי, ישר, חושב על החברה, בעד החברה או בעד עצמו, האם הכסף הוא ערך עליון או עתיד החברה ועוד מדדים רבים.

 

איש מחזיק אייפד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *