מכשיר האופטיון הציב חזית חדשה בטיפול בגליובלסטומה – צורה אגרסיבית מאוד של סרטן המוח הנפוצה אצל אנשים מבוגרים בעיקר. המכשיר פועל באמצעות שדות חשמליים מתחלפים המגיעים לאתר הגידול, ובכך הוא מסוגל לשבש את חלוקת התאים הסרטניים ולהאט את צמיחת הגידול.

אחת השאלות המתעוררות כשאנו מדברים על טיפולים למחלת הסרטן, היא כמובן שאלת העלות לטווח הארוך. כמה עולה שימוש במכשיר האופטיון לטווח ארוך? כל המידע במאמר הבא.

 

אופן הפעולה של אופטיון

לעומת שיטות הטיפול המסורתיות בגליובלסטומה, אופטיון מציג שיטה חדשנית ובעלת פוטנציאל גבוה לסייע במצבם של חולים מאובחנים בגליובלסטומה (GBM). המכשיר פועל באמצעות שדות חשמליים מתחלפים, והוא מגיע אל אתר הגידול באמצעות אלקטרודות מיוחדות המונחות על קרקפת המטופל במשך רוב שעות היום.

פעולת המכשיר הוכחה כיעילה במיוחד בעת טיפול יחד עם טמוזולומיד, ויש לה יתרון משמעותי מכיוון שאינה פולשנית וממוקדת לתאי הגידול הסרטני בלבד.

 

כמה עולה שימוש במכשיר האופטיון לטווח ארוך?

אופטיון הוא פרי פיתוח של שנות מחקר רבות, והוא מתבסס על טכנוגיה חדישה ומתקדמת במיוחד. מסיבה זו עלות הטיפול עשויה להיות גבוהה יחסית, בדומה לטיפולים אחרים למחלת הסרטון. יחד עם זאת, עלות הטיפול שלכם באמצעות אופטיון עשויה להשתנות בהתחשב במספר גורמים:

טיפולים
סל הבריאות

סל הבריאות עשוי לכסות חלק מהטיפול באופטיון, ולעתים אפילו את כולו. ההחלטה מתבצעת על סמך קריטריונים שנקבעו מראש, ובאפשרותכם לבצע בדיקה מול גורמים המתאימים ולברר מה מגיע לכם במסגרת סל הבריאות.

 

כיסוי ביטוחי

היקף הכיסוי הביטוחי ממלא תפקיד חיוני בקביעת עלות הטיפול. לתוכניות ביטוח שונות יש רמות שונות של כיסוי עבור מכשירים רפואיים וטיפולים בסרטן. ספקי ביטוח מסוימים עשויים לכסות חלק מעלות השכירות, החומרים המתכלים וההוצאות הנלוות, בעוד שאחרים עשויים להעניק לכם כיסוי מוגבל יותר. חשוב לעיין בפרטי הכיסוי הביטוחי הפרטי שלכם במידה וישנו, ואף להתייעץ עם נציג מטעם חברת הביטוח.

 

משך ההשכרה

משך הטיפול באופטיון יכול להשתנות בהתאם למצבו של המטופל ולתגובתו לטיפול. דמי השכירות עבור המכשיר מחושבים בדרך כלל על בסיס חודשי. לכן, ככל שמשך הטיפול ארוך יותר, כך העלות המצטברת גבוהה יותר.

 

מחקרים קליניים

גורם נוסף שיכול להשפיע על מחיר הטיפול ב-Optune הוא האפשרות להשתתף במחקרים קליניים. מחקרים קליניים, הידועים גם כניסויים קליניים, הם מחקרים שמעריכים את הבטיחות והיעילות של טיפולים או טכניקות חדשות. מחקרים אלו חיוניים לקידום הידע הרפואי ולשיפור אפשרויות הטיפול בחולים.

השתתפות במחקר קליני עשויה לספק גישה לטיפול באמצעות Optune בעלות מופחתת או אפילו ללא תשלום. חברות תרופות או מוסדות מחקר שעורכים את המחקר מכסים לרוב את ההוצאות הכרוכות בטיפול הניסיוני. זה יכול לכלול את עלות המכשיר, חומרים מתכלים, ביקורי מעקב והוצאות נלוות אחרות.

מחקרים קליניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *