רבים מאתנו שמעו על הליך הבוררות המפורסם (שהסתיים לפני כמה חודשים) ובו לקחו חלק שני אנשים מוכרים מעולם הפרסום. השיח הער שמתקיים בנושא ושאלות שעלו ברחבי הרשת מצד גולשים, גרמו לנו להעלות סדרת מדריכים מקיפה שתרכז את כל הפרטים החשובים על חוק הבוררות. קראו את המדריך הנוכחי והראשון בסדרה, כדי שתכירו מקרוב את החוק שכולם מדברים עליו.

 

חוק הבוררות – הגדרה בגובה העיניים

סביר להניח שקראתם לא מעט על חוק הבוררות, אבל לא הבנתם בדיוק במה מדובר. שכן, הרשת מלאה בהסברים משפטיים שכוללים מילים גבוהות שידועות רק לעוסקים בתחום. נסביר תחילה בפשטות את הליך הבוררות. נציין שמדובר באלטרנטיבה להליך משפטי שמאפשרת ליישב סכסוכים בין הצדדים, כדי להביא בסופו של דבר לפתרון הוגן שמקובל על כל הנוכחים בהליך. חשוב לציין שהצדדים שלוקחים חלק בבוררות, יוצאים מנקודת הנחה שחתימה על הסכם הבוררות (בתחילת ההליך) מחייבת אותם לקבל את פסק הדין שיתקבל בהמשך על ידי הבורר. שכן, זהו חלק מחוק הבוררות שקובע בעצם את הכללים של ההליך.

 

מיהו הבורר?

חשוב לציין שהבורר אינו אדם שנבחר באופן אקראי. מדובר באיש מקצוע מיומן שיש לו ניסיון רב בתחום. אם אינכם מכירים בבורר מומלץ, כדאי שתפנו לנציג מטעם המוסד הישראלי לבוררות עסקית, שכן, זהו המוסדר הגדול והמוכר ביותר בתחום שיקשר ביניכם לבין הבורר שיסייע בהליך.

 

היתרונות בהליך הבוררות

מי שלקחו חלק בהליך בוררות צפויים לשתף אתכם אודות היתרונות שבאו לידי ביטוי בהליך, למשל:

 

  • חיסכון בזמן: ההליך מאפשר להגיע להחלטה שמקובלת על שני הצדדים, מבלי להיכנס לדיונים ממושכים בבית הדין

 

  • חיסכון כלכלי: הליכים משפטיים כוללים הוצאות מרובות. הליך הבוררות כאמור לא יצריך את ביצוע ההליכים הללו, כך שיתאפשר לכם לחסוך כסף רב

 

  • דיסקרטיות: הבורר מתחייב לשמור את המידע שנאמר בהליך הבוררות, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שההליך יישמר בסוד (אלא אם תחליטו לשתף אודותיו בהמשך)

 

מסלולי הבוררות האפשריים

יש 3 מסלולי בוררות שחשוב שתכירו מקרוב:

 

מסלול 1:

מאפשר לצדדים לקבוע אם יבואו לידי ביטוי סדרי דין בהתאם לכללים שנקבעו בחוק הבוררות. כלומר, הצדדים יכולים לבקר על החלטתו של הבורר תוך עילות הביטול שקבועות בחוק הבוררות

 

מסלול 2:

הצדדים יכולים להגיש ערעור על ההחלטה של הבורר, תוך נימוק מפורט

 

מסלול 3:

מאפשר לאחד מהצדדים להגיש ערעור לבית המשפט, בתנאי שההסכם שנכתב מראש מראה שהצדדים שהסכימו שהבורר יכריע על פסק הדין ויסביר באופן מעמיק את פסק דינו. בחירה במסלול זה מצריכה תיעוד קבוע של ישיבות הבוררות.

 

לסיום

כל אחד צריך להכיר מקרוב בחוק הבוררות, משום שמדובר בחוק שעשוי לפגוש אותנו בכל מיני מצבים. כעת אתם מכירים בחוק מקרוב, כך שנותר לכם רק להעביר את המידע הלאה, כדי להעלות את המודעות בתחום זה.

בית משפט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *