לקיחת משכנתא היא החלטה גדולה ומורכבת עבור רוב בעלי הבתים. ישנן מספר אפשרויות כאשר מחפשים הלוואה לרכישת נכס. אפשר לפנות לבנקים המסורתיים או לבחור במוסדות פיננסיים חוץ-בנקאיים. בעוד שהבנקים מציעים שיעורי ריבית נמוכים יחסית, גופים חוץ בנקאיים יכולים להציע תנאים נוחים יותר במקרים מסוימים.

 

הליך אישור מהיר

אחד היתרונות הגדולים של משכנתא חוץ בנקאית בא לידי ביטוי בכך שהיא מאושרת בתוך פרק זמן קצר בהרבה בהשוואה לבנקים. תהליך החיתום בגופים אלה הוא פשוט ונוח יותר, ולרוב ניתן לקבל אישור עקרוני תוך מספר ימים. זה יכול להיות יתרון משמעותי עבור מי שצריך בדחיפות סכום כסף גדול לצורך רכישת דירה.

הליך אישור מהיר

התאמה אישית של תנאי ההלוואה

יתרון נוסף של משכנתאות חוץ בנקאיות היא הגמישות וההתאמה האישית של תנאי ההלוואה לצרכיו הייחודיים של כל לקוח. בניגוד למערכת הבנקאית המסורתית שדורשת עמידה בקריטריונים קשיחים, גופים פיננסיים אלטרנטיביים מאפשרים התאמה אישית של תנאי ההחזר בהתבסס על מאפייני ההכנסה של הלווה.

כך למשל ניתן לקבוע את שלבי ההחזר והתשלומים עם לוח סילוקין גמיש יותר עבור עצמאים שהכנסתם אינה קבועה, לאפשר דחייה או הקטנה של תשלומים בחודשים עם הכנסה נמוכה יותר, ועוד. גם שיעור המימון, היקף הבטוחות הנדרשות ומשך המשכנתא ניתנים להתאמה אישית. הגמישות מאפשרת ללווים רבים, ובפרט לעצמאים, להתגבר על מכשול של אי עמידה בתנאי סף נוקשים ולממש את החלום לבעלות על דירה.

עם זאת, בטרם לוקחים משכנתא חוץ בנקאית מומלץ לבדוק היטב אם התשלום החודשי הצפוי הולם את יכולת ההחזר לאורך זמן. גמישות יתר עלולה להוביל להלוואה בלתי הולמת ולקשיים בהחזר החודשי. ייעוץ פיננסי עשוי לסייע בקביעת תנאים מאוזנים העונים על הצרכים מחד, אך נשארים ברי החזר מאידך.

 

משכנתא חוץ בנקאית – פחות הגבלות, יותר דלתות פתוחות

אם תבקשו לקחת משכנתא לכל מטרה, או משכנתא עבור רכישת דירה להשקעה, או משכנתא בערך של יותר ממחצית ערכו של נכס קיים – אתם עלולים להיתקל בבנק בהגבלה של לקיחת משכנתא עד 50% משוויו של הנכס. כשמדובר בהלוואה חוץ בנקאית – האפשרויות הרבה פחות מוגבלות.

האפשרות קלה יותר גם אם רוצים לקחת משכנתא בדרגה שנייה. אמנם יש גופים חוץ בנקאיים שתמצאו אצלם שיעורי ריבית גבוהים יותר לעומת משכנתא בנקאית, אך במו"מ ניתן להשיג תנאים טובים.

 

להתייעץ לפני שבוחרים

בסופו של דבר, כשאתם שואלים ומתלבטים אם כדאי לבחור במשכנתא חוץ בנקאית לעומת משכנתא מהבנק, התשובה תלויה בצרכים ובנסיבות האישיות של כל לווה. יתרונות חשובים כמו אישור מהיר, תנאים גמישים וסכומי הלוואה גדולים יותר, עשויים להצדיק ריביות גבוהות יותר לחלק מהלקוחות. ייעוץ כלכלי מקצועי יכול לסייע בקבלת ההחלטה הנכונה עבור כל אדם לגופו על פי הנסיבות והאפשרויות שלו.

משכנתא חוץ בנקאית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *