פרישה היא מעבר משמעותי בחיים הדורש תכנון קפדני כדי להבטיח ביטחון כלכלי, אורח חיים נוח ושקט נפשי בשנות הזהב. המשפט "מי שלא מתכנן מתכנן להיכשל", הוא נכון במיוחד בהקשר זה. במדריך המקיף שכאן, נחקור את ההיבטים המרכזיים של תכנון פרישה כדי לעזור לכם לקבל החלטות מושכלות ולהכין את הבמה לחיים מלאים לאחר הקריירה.

 

1. התחילו מוקדם: ככל שתתחילו מוקדם יותר, תרוויחו יותר

ככל שתתחילו לחסוך לפנסיה מוקדם יותר, כך יש יותר זמן להשקעות שלכם לצמוח. הריבית על החסכונות שלכם צומחות גם הן וממילא היא תשפיע על התשואה העתידית שתתקבל. בנוסף התחלה מוקדמת מספקת גמישות ומפחיתה את הלחץ לחסוך כמויות גדולות יותר בהמשך החיים.

תכנית פרישה

2. הגדירו את יעדי הפרישה: תכנון הפרישה חייב להתחשב באורח החיים

בשביל חסוך, צריכים להדיר מטרה ויעד. כדי לתכנן נכון פרישה, יהיה עליכם להתחשב באורח החיים שאתם רוצים לחיות בו בשנות הפנסיה שלכם. קחו בחשבון גורמים כמו נסיעות, תחביבים, שירותי בריאות ומבנה משפחתי. הגדרה ברורה של המטרות תעזור לכם להעריך את הכספים הדרושים לפרישה נוחה ותסייע לכם לקבל החלטות נכונות. הבנה מעמיקה של הדרישות הפיננסיות שלכם תסייע בהגדרת יעדי חיסכון מציאותיים ותנחה את אסטרטגיות ההשקעה בצורה מותאמת.

 

3. ביטוחי בריאות מוזילים עלויות

הוצאות הבריאות לרוב עולות בגיל פרישה. אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי וביטוח סיעודי, אתם יודעים שתוכלו להמשיך לקבל טיפול רפואי מקצועי אפילו בשירות הרפואה הפרטי, גם אם לא יהיה לכם חיסכון לעלויות הרפואיות המתייקרות, יהיה לכם ביטוח שיכסה את העלויות הללו מבלי שתצטרכו לרוקן את החסכונות שלכם.

תכנית פרישה

4. ניתן לנייד את כספי הפנסיה לקרן אחרת

לא בכל מחיר יהיה כדאי לקבל את כספי הפנסיה דווקא מקרן הפנסיה בה הכספים נחסכו. במקרים רבים כדאי לבדוק את גובה דמי הניהול הנגבים ואם מדובר בדמי ניהול גבוהים, ניתן לנייד אותם לקרן אחרת, בה דמי הניהול הנגבים הם זולים יותר, ולהנות מחיסכון גבוה יותר (הרי דמי הניהול נוגסים בחיסכון העתידי…)

 

5. רווחי הון

מעל גיל 60 ניתן להפוך רווחי הון כספי פיצויים קצבתיים. כך ניתן להקטין מיסים הנדרשים לתשלום על רווחי ההון שהתקבלו וממילא גם להגדיל את הפנסיה העתידית. באופן כללי בתכנון פנסיה כדאי להתייעץ אם יועץ פנסיוני שיבדוק את השלכות המס ואיך ניתן להקטין את הדרישות לתשלום. כנסו לקישור כדי להנות מעוד מידע לפרישה נכונה לפנסיה – פורטל פרשתי.

 

לסיכום

תכנון פרישה הוא מסע לכל החיים שמתפתח עם הזמן. חשוב לזכור לאורך כל הדרך להמשילך לעקוב אחר ההתאמה של החיסכון הפנסיוני לתקופת הפרישה שאתם מתכננים. גם אם התחלתם את החיסכון והגדרתם יעדים ברורים. אם הביטחון הכלכלי בתקופת הפנסיה חשובה לכם, פנו לקבל ליווי של יועצים פיננסיים, עם תכנון קפדני, שנות הזהב שלכם אכן יכולות להיות זמן של שמחה, הגשמה וביטחון כלכלי.

תכנית פרישה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *