על פי נתוני רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון, מעל חמישים אחוז מהמבוטחים משלמים על ביטוחים כפולים. מה זה כפל ביטוחי ואיך מגיעים למצב כזה? יצאנו לנגיש לכם מידע מקצועי, בתור מבוטחים המשלמים מחיר יקר על הביטוחי שלכם, אתם חייבים לקרוא את הכתבה הזו עבור עצמכם. אז בואו נתחיל.

 

למה לערוך בדיקת ביטוחים?

ההמלצה היא לערוך בדיקת ביטוחים כל שנתיים וחצי. מי שלא עורך בדיקה כזו בתדירות מספקת, עלול לגלות כי הוא משלם מחיר יקר על הביטוחים שלו, וחבל. בדיקה של הביטוח היא הכרחית למניעת ביטוחים כפולים, תשלום על ביטוחים מיותרים ואחזקת תיק ביטוח לא משתלם.

 

כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו מבוטח משלם למספר חברות ביטוח על מספר ביטוחים זהים. זה יכול להיות ביטוח סיעודי שיש למבוטח גם במסגרת הביטוח המוצע על ידי קופת החולים וגם במסגרת ביטוח הבריאות הפרטי שרכב. במקרה כזה המבוטח לא מקבל פיצוי רב יותר, אלא הסכום הביטוחי נחלק בין החברות המבטחות והמבוטח לא מרוויח דבר מזה ששילם לאורך כל תקופת הביטוח על שני ביטוחים.

 

איך מונעים כפל ביטוחי?

כדי למנוע כפל ביטוחי צריכים להכיר היטב את כל הביטוחים הקיימים בתיק הביטוח האישי. לצורך כך הקים משרד האוצר את אתר הר הביטוח המסייע באיתור ביטוחים קיימים. כך על ידי הזנת נתונים אישיים המבוטח מועבר לאזור האישי בו הוא נדרש לבחור את השירות הרצוי (איתור ביטוחים). תוך מספר שניות המערכת מפיקה דו"ח פירוט הביטוחים הקיימים.

 

מה כולל הדו"ח המופק באתר הר הביטוח?

הדו"ח המתקבל נותן מידע על פוליסות הביטוח הקיימות. אך עדיין המידע חסר. המידע כולל את שם הפוליסה, מספרה, תקופת הפעלתה ומחיר הפרמיה החודשית הנלווית לה. הנתונים לא כוללים מידע על הכיסוי הביטוחי הניתן במסגרתה, כך שלא קל לזהות מיהם הביטוחים הכפולים. הרי כל חברת ביטוח מכנה את המוצרים שלה בשם אחר…

 

סינון הביטוחים הקיימים

לאחר שאיתרתם את הביטוחים הקיימים על שימכם, העבודה המרכזית נותרה בפניכם. זה הזמן לבדוק מה כל פוליסה מכילה והאם ישנן פוליסות שניתן לרכוש במחיר נמוך יותר, האם ישנן פוליסות מיותרות במצב הנתון הנוכחי, האם יש ביטוחים המכילים רכיבים המצביעים על כפל ביטוחי.

לצורך בדיקה זו יש צורך בידע מעמיק בנושא. לכן פונים לסוכן ביטוח אמין ומקצועי שיערוך את בדיקת הביטוחים בצורה מקיפה ומקצועית. כאחד העוסק בתחום כל יום הוא ידע לכוון את המבוטח לביטוחים המשתלמים ביותר, הוא ידע לבדוק את המצב הנתון ולבצע את הפעולות הנדרשות לייעול התיק הביטוחי.

 

על מה חשוב להקפיד בביטול ביטוחים כפולים?

כאשר מגלים כי משלמים על ביטוחים כפולים, חשוב לפנות לאיש מקצוע כדי לקבל הכוונה לגבי הביטוח אותו יש לבטל. הנתונים עלולים לבלב מי שלא מתמחה בתחום. בהצלחה.

בדיקה של הביטוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *