הייתם מאמינים שיבוא יום ויגיע לכם כסף מהמדינה ולא להיפך? כמה נעים לגלות שמגיע כסף מהמדינה. על פי רוב יהיה מדובר בהחזרי מס שמגיעים לכם מסיבות שונות שקשורות לשינוי הסטטוס האישי שלכם לדוגמא –  ילד שנולד, גירושין, קבלת תואר באוניברסיטה, פיטורין וקבלת דמי אבטלה. אז כיצד ניתן לבדוק האם מגיע לכם כסף מהמדינה.

 

מצבים שיזכו אתכם בהחזרי מס

 

עובדים שכירים

  • שינוי בסטטוס אישי כגון – לידת ילד, גירושין, סיום וקבלת תואר, הם סיבה לקבלת החזר מס.
  • פיטורין – במידה ופוטרתם יגיע לכם החזר מס גם אם קיבלתם תקופה דמי אבטלה.
  • עבודה בשתי עבודות – במידה ועבדתם בשתי עבודות ולא ביצעתם תאום מס מכל סיבה שהיא, יגיע לכם החזר מס בסבירות גבוהה מאוד.
  • החלפת מקום עבודה – במידה ובמהלך שנת המס שיניתם מקום עבודה יגיע לכם החזר מס כתוצאה מהפרשי שכר בין שני מקומות העבודה.
  • מחלה קשה – החולים במחלה קשה יהיו זכאים להטבות מס שיגרמו לכך שיגיע להם כסף מהמדינה. חלק מהחולים במחלות קשות יהיו פטורים לחלוטין מתשלום מס הכנסה.
  • נשים שיצאו לחופשת לידה ועובדים שיצאו לחל"ת – נשים שבמהלך שנת המס ילדו ויצאו לחופשת לידה תהיינה זכאיות להחזר מס כתוצאה משינוי הסטטוס האישי וקבלת נקודות זיכוי חדשות. גם עובדים שיצאו לחל"ת במהלך השנה יהיו זכאים להחזר מס מכיוון שלפחות באופן זמני סטטוס התעסוקה שלהם השתנה.

 

החזר לעצמאים

מי מכם שמחזיק עסק עצמאי בוודאי כבר יודע שבסוף שנת המס יש לבדוק האם במהלך השנה שילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים. במידה ואכן כך הדבר, לאחר הגשת הדו"ח השנתי תקבלו את ההחזר שמגיע לכם ממס ההכנסה. על פי רוב עסק עצמאי שוכר את שירותיו של רואה חשבון שמבצע עבורו את הבדיקה ודואג לקבלת ההחזר.

 

הדרכים לבדיקת זכאותכם להחזר מס

אופציה ראשונה לבדיקת זכאותכם היא כמובן בצורה מקוונת באמצעות סימולטור חינמי של מס הכנסה או משרדי רואי חשבון. הסימולטור יחשב עבורכם את סכום ההחזר המגיע לכם על פי נתונים שתזינו למערכת. לאחר מכן, כנסו לאתר מס ההכנסה, מלאו טופס בקשה להחזר מס, שלחו אותו באמצעות האתר ובתוך 30 ימים אתם עשויים לראות בחשבון הבנק את ביצוע ההעברה ממס הכנסה. חשוב לציין שההליך המקוון הן של הסימולטור והן באתר מס הכנסה הוא ידידותי ויעיל, כנסו להחזר מס עכשיו. לצערי לא תוכלו להימנע מהגשת הטפסים גם בצורה ידנית במשרדי מס הכנסה במקום מגוריכם כשהם חתומים על ידכם.

 

התייעצות עם איש מקצוע

אני נוטה להמליץ לכל אחד טרם הגשת בקשה להחזר להיוועץ עם רואה חשבון מקצועי. עדיף שאת הבדיקה מול מס הכנסה בנוגע להחזר יבצע רואה חשבון ושהוא יגיש את הבקשה. הסיבה שאני ממליץ על כך היא שפנייה של איש מקצוע תייעל את התהליך, תהיה מדויקת ומהירה. התשלום שתדרשו לשלם לרואה החשבון יהיה סביר ושווה את התערבותו. לפקידי מס הכנסה שפה משלהם ורואה החשבון מכיר אותה ויודע להתמודד עם התנגדויות של הפקידים. בהצלחה.

המחאה להחזר מס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *