מה גורם למחירי המשרדים בישראל לעלות בצורה כל כך מהירה ? האם התשואה עולה בהתאם לעליית המחירים ? ואיך תעשיית ההייטק שצומחת בישראל גורמת משפיעה על המחירים.

מחירי המשרדים בעלייה, אבל מה עם התשואה ?

אם אתם מחפשים משרדים למכירה לצורך השקעה, לפני שאתם קופצים על מה שמציעים לכם במחירים שנראים אטרקטיביים במיוחד, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.

ראשית חשוב לציין שאם בחרתם לרכוש משרד לצורך השקעה, תהיו בטוחים שיהיה מי שישכור אותו מכם, הביקוש לשכירות של משרדים הוא גדול מאוד במיוחד באזור המרכז.

בנוסף מחירי השכירות של משרדים התחילו לשבור שיאים, במיוחד בתל אביב שהמחיר למ"ר עומד על ממוצע של 100 ₪.

מדובר על עלייה של למעלה מ 5% בטווח של שנה.

הסיבה העיקרית לכך שמחירי המשרדים עולים, היא כי כל מגדל משרדים שנבנה מושך אליו המון חברות הייטק שמתרחבות.

אותן חברות הייטק שמתרחבות, ויחד איתן גם המון חברות חדשות שקמות יוצרות ביקוש גבוה.

שולחן משרדי

תדמית היא דבר חשוב

אותן חברות הייטק השכילו להבין כי משרד בתל אביב הוא לא רק משרד רגיל, אלא זה להיות במרכז הארץ וליהנות מהיתרונות שיש למרכז להציע.

אפשרויות תחבורה נגישות מתל אביב לכל חלקי הארץ, באמצעות רכבת ותחנה מרכזית של אוטובוסים זמינים בתדירות גבוה.

ענף ההייטק הוא הענף הצומח ביותר בישראל, בזכות הצמיחה שלו הביקוש למשרדים לא עוצר לרגע.

למרות שמחירי השכירות עולים, התשואה על המשרדים דווקא נמצאת בירידה. אם נשווה את התשואה לאשתקד שאחוזי התשואה על משרדים עמדו על למעלה מ 7% בעוד שהרבעון הראשון של השנה הביא איתו אחוזי תשואה ממוצעת של6.5% .

הגורם לירידת התשואה על השכירות אל מול מחירי רכישה שעולים

אחרי שהרבה הבינו כי רכישת משרד היא הדבר הכדאי ביותר להשקעה, נוצר ביקוש גדול מאוד.

בעקבות הביקוש הגדול והיצע המשרדים שכמעט ולא עלה בהתאם, עלו מחירי המשרדים לקנייה, זה מה שגרם לעליית המחירים ולירידה בתשואה.

אם יוצאים מתל אביב לאזורים אחרים בהם ישנם משרדים, ערים קרובות כמו ראשון לציון, חולון והסביבה אפשר לראות כי אחוזי התשואה על שכירות שומרים על יציבות.

אז אם בחרתם לרכוש משרד להשקעה, אל תמהרו לרכוש אותו בתל אביב, למרות הביקוש הרב אזורים כמו ראשון לציון עדיפים כי אחוזי התשואה שם נשמרים הרבה יותר טוב.

לאחר תקופה היציבות של אחוזי התשואה תתפרש גם לעלייה בתשואה, הסבה שתגרום לעליית התשואה במשרדים באזור ראשון לציון והסביבה היא פשוטה. מחירי השכירות בתל אביב הופכים להיות גבוהים במיוחד, רבים יעדיפו לצאת אל מחוץ לתל אביב בכדי להוזיל עלויות שכירות.

הנהירה של חברות מתל אביב לערים הסובבות אותה, תגרום לעלייה במחירי השכירות ועלייה בתשואה, מכאן שרכישת משרדים להשקעה מחוץ לתל אביב היא עדיפה בתקופה הזאת יותר מתמיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *