כשנמצאים מספר רב של שנים בשוק העבודה ועוברים מקומות עבודה, לעיתים מצטברים חסכונות בקופות שונות ללא ידיעת בעל החסכונות. ייתכן ובבעלותכם נמצאים כספים ששכחתם מקיומם ואינכם יודעים היכן הם – בין אם מדובר בקופות גמל, חסכונות פנסיוניים או חשבונות בנק. בדיוק למטרה זו הקים משרד האוצר את הר הכסף, מנוע חיפוש עבור חסכונות וחשבונות בבעלותכם.

 

חפשו חסכונות על שמכם או על שם קרוב שנפטר

ישנם שני סוגים של חסכונות שניתן לאתר:

  • חסכונות על שמכם: בהקלדת תעודת הזהות שלכם יחד עם תאריך הנפקת התעודה וכן שאלת זיהוי תקבלו מידע אודות כל המקומות בהם מופקד כסף שנמצא בבעלותכם.
  • חסכונות של שם קרוב שנפטר: בהקלדת תעודת הזהות שלכם יחד עם תאריך הנפקת התעודה וכן תעודת הזהות של הנפטר ותאריך פטירתו, תקבלו מידע אודות כל המקומות בהם מופקד כסף שרשום על שמו של הנפטר.

 

מהם סוגי החסכונות שהר הכסף עוזר לאתר?

כאשר תכנסו לאתר הר הכסף, תתבקשו לבחור אחד משני סוגי החסכונות אותם אתם מעוניינים למצוא. אלה הם סוגי החסכונות שהר הכסף יעזור לכם לאתר:

  • חסכונות פנסיוניים ופוליסות ביטוח חיים: חיפוש הנעשה במאגר של משרד האוצר. חסכונות אלה כוללים חשבונות ללא פעילות בקופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוחי חיים עם חסכון וקרנות השתלמות, וכן פוליסות ביטוח למקרה מוות (ללא חיסכון).
  • חשבונות בנק: חיפוש הנעשה במאגר של בנק ישראל. חסכונות אלה כוללים חשבונות או פיקדונות לא פעילים שהבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעליהם סמוך למועד פירעונם במשך חודשיים.

 

דגשים לידיעתכם בטרם החיפוש

לפני שאתם מחפשים חסכונות בהר הכסף, כדאי שתשימו לב לדגשים הבאים:

  • איפה ולא כמה: במקרה של חיפוש חשבונות בנק, תוצאות החיפוש בהר הכסף יראו לכם היכן קיימים חשבונות או פיקדונות לא פעילים שהבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעליהם סמוך למועד פרעונם, אך לא תוכלו לראות מהו סוג החשבון או הפיקדון וכן מהי היתרה הקיימת בו. במקרה של חיפוש חסכונות פנסיוניים ופוליסות ביטוח תוצאות החיפוש יעלו את הגופים בהם הכספים מצויים ובאיזה סוג חסכון מדובר – אך גם כאן לא יראו את היתרה. כדי לברר מהי היתרה תצטרכו לפנות לבנק או למוסד הפנסיוני.
  • אתם מקבלים 10 חיפושים בלבד: כשאתם מחפשים חסכונות או פיקדונות על שמכם שימו לב שאתם מוגבלים ל-10 חיפושים בלבד. בנוגע לחיפוש חסכונות על שם קרוב שנפטר, כל משתמש מוגבל ל-10 חיפושים עבור מספר תעודת זהות של הקרוב.
  • תוצאות החיפוש לא מושלמות: ייתכן ומנוע החיפוש יעלה חסכון שלא קיים בפועל, ויתכן גם מצב הפוך בו קיים חסכון על שמכם שמסיבה מסוימת לא יעלה בתוצאות החיפוש.
  • המידע על חשבונות בנק נמסר על ידי בנקים: המידע אודות חשבונות או פיקדונות בנקים נמסר על ידי הבנקים ומתעדכן לפי דיווחיהם.

כסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *