תפקיד חשב השכר היא לחשב את שכר העובדים בחברה. באופן כללי, חשב השכר הוא זה שאחראי על חישובי המשכורות ועל הפקת התלושים. הוא מתנהל מול קרנות הגמל, רשויות המס והמוסד לביטוח לאומי כדי לבצע את תפקידו בשלמות. ריכזנו לכם כאן מידע על תפקיד חשב השכר בחברה ועל מה שכדאי לדעת בנושא. מוכנים? בואו נתחיל…

 

תפקיד חשב השכר בעסק

בין אם מדובר בחשב שכר לעסק קטן או ובין אם נדבר על חשב שכר לחברה, התפקיד הוא אותו תפקיד, רק ב"כמות" גדולה יותר…

חשב שכר יסייע לבעל העסק כבר משלבי ההקמה שלו. הוא יבדוק לאורך כל הדרך איך ובמה ניתן לייעל את העסק מבחינה פיננסית של תשלומים לעובדים. הוא מנהל את הספרים עבור העסק ובסופו של דבר, הוא נותן ליווי כלכלי משלים לעסק. התפקיד המרכזי של חשב השכר היא להעניק שירות של חישוב משכורות  והתנהלות מול הגורמים הממשלתיים בנושא (רשויות המס).

חשב שכר לחברה

האם קיימות חברות ללא חשבי שכר?

כל חברה המעסיקה עובדים צריכה שירותי חשבות שכר. כדי לקבל שירות כזה חברות רבות מעסיקות חשב שכר פנימי משלהם. כך לאורך כל החודש חשב השכר ללא עבודה מסויימת ורק לקראת תחילת חודש, העבודה רבה. מצב כזה יוצר אבטלה סמויה ויותר ויותר  בעלי עסקים וחברות הבינו שפחות משתלם להעסיק חשב שכר פנימי משלהם והם מעדיפים לפנות לקבל שירותי חשבות שכר במיקור חוץ.

 

מה מרוויחים משירותי חשבות שכר במיקור חוץ ומה זה בכלל?

חשבות שכר במיקור חוץ היא שירות חשבות שכר הניתן על ידי משרד רואה חשבונות. לשכות שכר חיצוניות מעניקות שירות של חישוב שכר מקצועי לעסקים קטנים, גדולים וחברות ענק. לשכת שכר חיצונית מכונה גם חשבות שכר במיקור חוץ (אותה גברת בשינוי האדרת…).

חשב שכר לחברה

למה משתלם לפנות לחשבות שכר במיקור חוץ?

כדי להעסיק חשב שכר בחברה, צריך לשלם משכורת כמו לכל עובד, אם לא יותר. ככל שמדובר באיש מקצוע בקי יותר, דרישת השכר תהיה גבוהה בהתאם. כך בעלי עסקים עומדים בפני הוצאה חודשית כבדה שהם יכולים לחסוך בפנייה לקבלת שירותי חשבות שכר ממשרד חיצוני המציע שירות מקצועי במינימום מחיר.

בנוסף לכך, יש צורך בארגון סביבת העבודה לחשב השכר. לא בכל חברה יש היכן למקם עוד עובד ועלויות ההתאמה של סביבת העבודה הן יקרות והכי עצוב – מיותרות. משרד חיצוני יכול לתת שירות טוב הרבה יותר מחשב שכר פנימי המועסק לבדו.

מהירות העבודה גם היא נקודה לציון. ברגע שעסק מעסיק חשב שכר אחד, העומס הוא בלתי נמנע וכך מתרחשים מקרים של איחורים בהפקת תלושי המשכורות. איחור בתשלום השכר לעובדים חושף את המעסיק לתביעות עובדים וכדי לא להגיע למצב כזה, פונים לחשב שכר ותיק ומקצועי.

חשב שכר לחברה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *