ייעוץ לפני פרישה לפנסיה נועד לצורך תכנון פנסיוני ופיננסי ליום שאחרי היציאה לגמלאות. הייעוץ יכול להתבצע לקראת גיל הפרישה החוקי או לפני כן במידה ופרישה מוקדמת עומדת על הפרק. במאמר זה נעסוק במאפייני ייעוץ זה ובאלו תחומים הוא עוסק. אנו נשים את הדגש על החשיבות של קבלת שירות זה בזמן הנכון ובאופן שהייעוץ יכול לסייע למי שעומד להיפרד מעולם התעסוקה.

 

במה עוסק הייעוץ

תוחלת החיים שלנו הולכת ומתארכת ומספר השנים שהאדם הממוצע ממשיך לחיות לאחר גיל הפרישה לפנסיה גדול מתמיד. לכן ישנה חשיבות עצומה לתכנון פנסיוני מקיף הכולל שיקולי מיסוי, על מנת להבטיח את העתיד הכלכלי לאורך תקופת החיים לאחר הפרישה. מטרת ייעוץ פרישה הוא לחשוף את היוצא לגמלאות להיבטים השונים הנדרשים לתכנון מיטבי של העתיד.

 

איתור כלל המוצרים הפנסיונים

החלטות כלכליות חשובות לקראת גיל פרישה יכולות להשפיע על המצב הכלכלי העתידי ולקבוע את מידת היכולות של הגמלאי להמשיך ברמת החיים שהוא הורגל בה גם בהמשך. היועץ יבצע מבדק פנסיוני מקיף של הלקוח על מנת למפות את כלל אפיקי החסכונות הפנסיונים שלו. הדבר כולל איתור כספים אבודים ממקורות שונים, פנסיונים ואחרים.

 

בחינת היבטי מיסוי

לאחר הבנת המקורות הכלכליים הזמינים לקיום בגיל הפרישה, יש לבחון את היבטי המיסוי של השימוש במקורות השונים ולהתאים את מימוש הכספים באופן מיטבי. הדבר כולל ייעוץ לגבי אופן הניהול העתידי של החסכונות באפיקי החיסכון וההשקעה הרלוונטיים. הייעוץ יכול לסייע בהקשר זה בהקניית כלים לניהול נכון יותר של החיים עם הצמצום הצפוי בהכנסה.

 

מיצוי זכויות בזמן

קבלת ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי לפני הפרישה מעניקה לפורשים העתידיים מלבד ערך כלכלי גם ערך אינפורמטיבי חשוב. כל אדם צריך שיהיה ברשותו תמונה מלאה של מצב התוכניות הפנסיוניות שלו ולהכיר את כלל הזכויות המגיעות לו מכל הגורמים הרלוונטיים. הידע מאפשר למצות מבעוד מעוד זכויות מהביטוח הלאומי, חברות הפנסיה ורשויות המס.

 

סדר במרכיבי התיק

המטרה של פגישת ייעוץ לפני פרישה היא לעשות סדר בתיק הפנסיוני ולהתכונן בצורה אפקטיבית לחיים שלאחר הפרישה. מכיוון שהמוצרים הפנסיוניים כוללים בתוכם גם רכיבי ביטוח נוספים, כמו ביטוח חיים, ביטוח בריאות וכיסוי על אבדן כושר עבודה, במקרים רבים מדובר על רכיבי ביטוח מיותרים או כפולים. הייעוץ יכול במקרים רבים לנתב את רכיבים אלו להגדלת הקצבה.

 

חשיבות כלכלית עצומה  לעתיד

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בחשיבות הגדולה של ייעוץ לקראת פרישה לפנסיה. ציינו, הן את החשיבות של קבלת תמונת מצב מלאה של התיק הפנסיוני והן את החשיבות של ביצוע החלטות כלכליות שונות שיכולות להגדיל את ההכנסה הפנסיונית העתידית. היועץ ימליץ על פעולות שכדאי לנקוט מול חברות הפנסיה, ביטוח לאומי ורשויות המס, על מנת להבטיח קיום בכבוד.

דולרים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *