קניתם דירה משלכם ואתם כבר משלמים גם החזר משכנתא וגם ביטוח משכנתא. אתם לא מחפשים הוצאות נוספות. אבל אתם לא מעוניינים למצוא את עצמכם נתבעים בסכום אסטרונומי רק בגלל שאתם בעלי דירה בבניין לא מבוטח בביטוח מבנה משותף. כאן ריכזנו עבורכם מידע על הביטוח שחשוב להכיר כל עוד וגרים בבניין משותף לדיירים נוספים. 

 

למה צריך ביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף נועד בכדי לספק מעטפת הגנה לדיירי הבית ולנציגיו. על פי חוק, האחראיים למה קרוה במרחב המשותף לכל דיירי הבניין, הם כל הדיירים. וכך, אם מבוגר מחליק בחדר המדרגות, כל דיירי הבניין עלולים להיתבע בתשלום פיצויים לנפגע. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו חשוף לתביעות ענק שכאלו ולכן דואגים לפתרון ורוכשים ביטוח בניין משותף.

ביטוח בניין משותף

מה ביטוח מבנה משותף כולל?

ביטוח זה כולל מגוון הרחבות וכיסויים בהתאם לבחירת ועד הבית הרוכש אותו. כאן ריכזנו את הביטוחים העיקריים שחבל לא להכיר:

 

ביטוח מבנה

כיסוי זה מעניק כיסוי לנזקים הנגרמים למבנה ולרכוש המשותף. זה יכול להיות מבנה הבניין וכל המתקנים המחוברים אליו כמו מערכת אזעקה. נזקים הנגרמים ממקורות שהופיעו בתקנון הפוליסה, יכוסו על ידי חברת הביטוח. זה יכול להיות נזקי מים, אש, אסון טבע, גניבה ועוד.

 

ביטוח צד ג'

אדם זר או דייר שנפצע במהלך שהייתו במרחב המשותף, רשאי לתבוע את דיירי הבניין על רשלנותם שהובילה לנזק שקיבל. תביעה כזו עלולה להסתכם במאות אלפי שקלים וכדי להימנע ממנה, חשוב לרכוש ביטוח צד ג' המכסה נזקים שנגרמו בעקבות המבנה המשותף לאנשים זרים אחרים.

ביטוח בניין משותף

הגנה מפני שיבוב

חשוב לזכור לשלב בביטוח צד ג' סעיף המבטח את הדיירים מפני תביעות שיבוב. יש מקרים בהם חברת הביטוח נתבעת על ידי גורם שלישי והיא אכן מעבירה את הכסף הנדרש לתשלום. אך לאחר מכן היא פותחת בחקירת האירוע וכך היא תובעת דייר אחר אותו היא מצאה כאשם במקרה שאירע. מצב כזה עלול לגרום נזק ואי נעימות לדיירים וכדי להימנע ממנו חשוב לוודא כי תביעות שיבוב לא אפשריות במסגרת הביטוח.

 

ביטוח חבות ועד הבית

לא מעט פעמים חברי ועד הבית נתבעים אישית ונאלצים לשלם סכומים גבוהים לפיצוי. כדי להגן על עצמם מפני תביעות המתקבלות בגין תפקידם כחברי הועד, חשוב לרכוש חבות ועד בית ולמנוע עוגמת נפש עתידית.

 

ביטוח חבות מעבידים

דיירי הבניין הם אלו שמעסיקים את המנקה והגנן מבחינה חוקית ולכן, הם גם צריכים לבטח אותם בביטוח עובדים מעבידים. כמו שאתם מבינים, יש מגוון רחב של ביטוחים, את המרכזיים והקריטיים שבהם, ציינו כאן לפניכם. אבל בתור דיירים שאכפת להם, כדאי שתבדקו מה קורה עם ביטוח הבניין שלכם. אין סיבה לשלם מחיר יקר.

ביטוח בניין משותף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *