תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הוא תיקון שחשוב להכיר בו, מאחר והוא מעניק עבורנו כל כך הרבה הטבות שמביאות לחסכונות אדירים של אלפי שקלים בטווח הארוך. התיקון מקל על חיינו בכלל תחומי החיים, כמו קצבאות הפנסיה, השקעות, הלוואות, הורשות ועוד רבים. התיקון הנו בעל השפעה רבה על אפשרויות החיסכון ומשיכת כספינו מן קופות הגמל, ונוגע בעיקר למבוגרים שהגיעו לגיל הפרישה ועברו את גיל 60. מאחר ומדובר בתיקון בעל יתרונות רבים ורווחיים, חשוב להיות מעורים בו ולא לפספס הטבות וכסף. לכן, לפניכם הכל על מהי מטרתו של תיקון 190 לפקודת מס הכנסה.

 

מה הוא תיקון 190 למס הכנסה ומה היא מטרתו?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הוא תיקון שתוקן בשנת 2012 מתוך מטרה להציע הטבות והקלות עבור מבוגרים בגיל הפרישה, בכל הנוגע לניהול חיסכון בטוח וארוך טווח עבורם באמצעות ההון הצבור והנמצא עבורם בקופות הגמל. התיקון מאפשר לכל אדם להשקיע את כספו בקופות הגמל, וליהנות מן ההטבות שמציעה הקופה והתיקון לפי החוק.

כך מאפשר התיקון תוספת ושיפור משמעותי לתנאי הפנסיה והפרישה הקיימים של כל אזרח. ההטבות הכלולות בתיקון נוגעות למגוון תחומים וכך יכולות לחסוך עבורנו אלפי שקלים רבים: בתחום ההשקעות ושוק ההון, במשיכת הכספים מן הקופה ללא מיסים, בתנאי הלוואה נוחים ועוד הרבה. כדי להבין כיצד עליכם לפעול ולדעת עוד על התיקון ניתן לפנות אל מומחי תיקון 190 ולקבל מענה לכל שאלה.

 

איזה הטבות מציע תיקון 190 פקודת מס הכנסה ומדוע הוא כדאי?

תיקון 190 כולל מגוון של הטבות עבור מי שעומד בתנאי הסף, כלומר עבור אזרחים מעל גיל 60, שצברו כסף בקופות הגמל שלהם. מגוון ההטבות הוא רחב וחשוב להכיר בו כדי לדעת מול מה אתם עומדים:

 

הטבות בפדיון הכספים מקופת הגמל

מדובר בהטבות המשמעותיות ביותר מכל מה שמציע התיקון. בהתאם לתיקון, ניתן ליהנות מפטור מלא ממס רווחי הון שרשות המסים גובה עבור פדיון ומשיכת הכספים מן הקופה. הפטור ממיסים יינתן למי שמושך את כספי קופת הגמל באופן של קצבה חודשית, כתוספת לפנסיה הבסיסית. ההטבה נודעת גם למי שמעוניין למשוך את הכסף באופן חד פעמי – במקרה כזה תזכו במס מופחת, של כ- 15 אחוזים לעומת 25 אחוזים במסלול הרגיל. כך תחסכו אלפי שקלים שהיו צריכים להיגבות על מס רווחי הון.

 

הטבות בתנאי ההלוואות

התיקון מאפשר הטבות בכל הנוגע לתנאי ההלוואה, שכן דרכו ניתן לקבל הלוואי בתנאי ריבית אטרקטיביים ומשתלמים, בריביות נמוכות ונוחות, כנגד הכסף הצבור לכם בקופות הגמל כביטחון להלוואה.

 

הטבות בתנאי השקעות

ההטבות של התיקון נוגעות לתנאי ההשקעות וכספי דמי הניהול. כחלק מההטבות הללו, עמלות הקנייה, המכירה ודמי הניהול והדיבידנדים, נמוכים או מבוטלים, עבור כל מי שעומד בתנאי הסף של התיקון.

 

ערימת מטבעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *