רכישה של בית מגורים היא לרוב ההוצאה הכספית הגדולה ביותר שתעשו בכל ימי חייכם. מסיבה זו, רוב הישראלים רוכשים דירות מגורים יד 2, וכך חוסכים חלק מהכסף הנדרש לשם יציאה ממעגל השכירות. למרות ההנחה, כדאי מאוד לבדוק מספר דברים לפני שקונים בית יד 2, כדי שלא תיאלצו להיפרד מסכומים גדולים אף יותר בשביל לתקן את התקלות בנכס.

 

בדיקת מערכות מיזוג האוויר

מערכות מיזוג האוויר בבית, הן חיוניות בשביל מגורים ברוב חלקי הארץ, בעיקר בימי הקיץ החמים. לעיתים קרובות, דירה אשר מותקנים בה כבר פתרונות מיזוג, תימכר בסכום כסף גבוה יחסית. עליכם מוטלת האחריות, לוודא שהמערכות עומדות בתקן, ושהן ימשיכו לשרת אתכם היטב גם בחלוף מספר חודשים ממועד הרכישה. מסיבה זו, כדאי מאוד להזמין טכנאי מיזוג אוויר אשר יביע את דעתו על מצבן של המערכות, ויציע לכם תיקונים שתוכלו לדרוש ממוכרי הדירה לבצע לפני הרכישה. לעיתים, הבית ימוזג לא על ידי מזגן עילי סטנדרטי, אלא על ידי מערכת המספקת אוורור לכלל החדרים. בבתים כאלו, אשר המערכת המרכזית מותקנת בהם זמן רב, הבקרה של מומחה היא חיונית אף יותר.

 

בדיקת התאמת הדירה לטאבו

הרכישה של בית בישראל יקרה לא רק בגלל הבית עצמו, אלא בעיקר בגלל השטח עליו הוא מוקם. הקרקע בישראל, בעיקר באזורי הביקוש, היא יקרה ביותר, והרשויות המקומיות מפקחות בקפידה אחר כל חריגה מתוכנית הבנייה. מסיבה זו, כדאי מאוד לוודא שהדירה או הבית שרכשתם, תואמים באופן מדויק לרישומים במשרדי העירייה. אי התאמה כלשהי, בין אם מדובר על מרפסת אשר נסגרה שלא כדין, מחסן אשר הוקם ללא האישורים הנדרשים או אפילו חריגה עוד בשלב הבניה הראשוני, עשויה להוביל לתביעה מצד העירייה שתבצעו שינויים במבנה, שינויים שיעלו סכומי כסף אדירים, ולרוב יובילו להקטנה של הבית שרכשתם.

 

בדיקת נזילות וצנרת

אחת מהמערכות החיוניות ביותר בכל דירה ובית, היא מערכת האינסטלציה. המערכת מורכבת למעשה גם ממערך צינורות אספקת מי השתיה, וגם ממערך הביוב. תקלת אינסטלציה היא דבר אשר מוכרי דירות רבים נוטים להסתיר, מאחר והיא מתגלה רק לאחר שהמים פורצים מהקיר, או מתחילים לשחוק את הטיח. כל תקלת אינסטלציה מחייבת תיקון מידי, מאחר ושתיית מי שתיה מזוהמים, או דליפה של ביוב לחלל הבית, מסכנים את כלל הדיירים, ועשויים לגרום למחלות רבות ואף לאשפוז ממושך. כדי לוודא שאין תקלות של מערכת האינסטלציה בדירה שתרכשו, כדאי מאוד להביא בעל מקצוע. תוכלו לאתר אינסטלטור באתר שיפוצים פלוס, המאפשר חיפוש בעלי מקצוע ברמה גבוה בכל אזור בישראל. ודאו שהאינסטלטור שהבאתם כדי לבדוק את הנכס, יהיה בעל ציוד שיאפשר לו לאתר נזילות, כמו מצלמה תרמית, וללא היכרות קודמת עם מוכרי הדירה.

מזג אוויר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *