יש לכם הון משפחתי ואם רוצים לשמר אותו, להגדיל אותו ובעיקר, לנהל אותו בצורה יעילה ונכונה. ניהול עושר הוא מונח שהגיע אלינו מאירופה בה היו לא מעט אמידים שהורישו לילדיהם עושר משפחתי. בגלל שבעבר בתפוצות העולם התרחשו מלחמות ופרעות, לא מעט עשירים שרצו לשמר את הונם הקימו משרד לניהול הכספים שלהם, הם מינו לצורך כך כלכלנים, השקיעו בקרנות השקעה וכך גם לאחר מלחמות העולם, הם הצליחו להנות מהעושר לו זכו.

 

מה עושים כדי לשמר את העושר המשפחתי?

ההמלצה הגורפת לניהול עושר משפחתי המלווה בנכסים רבים, היא לפנות לגוף חיצוני המתמחה בניהול שכזה. קבלו דוגמא של ניהול עושר משפחתי מומלץ. בסופו של דבר, עולם הכלכלה הוא עולם מורכב, מדדים עולים ויורדים, מצב המשק משתנה ומי שאין לו התמחות בכלכלה, עלול לאבד את העושר המשפחתי שקיבל רק בגלל ידע שחסר לו. כאשר פונים לאנשי מקצוע המתמחים בניהול עושר, הם יודעים לנהל את הכסף בצורה אסטרטגית שתגדיל את ההון הקיים ותניב רווחים לבעליו.

מדור לדור - כך תנהלו את העושר המשפחתי בצורה נכונה

הדרכים לניהול עושר משפחתי

ישנן שתי גישות לניהול עושר: שימור הון והגדלת ההון. יש מי שמגיע בגישה של: "אני רוצה לשמר את הקיים, לא מוכן להסתכן אפילו לא במעט, יש לי את מה שקיבלתי בירושה וזה מה שאני רוצה לשמר" – גישה זו היא נדירה. כי מי שיש לו מאה רוצה מאתיים. וברגע שיש את ההון הראשוני שיכול לאפשר הצמחת הון כדאית, למה לא לעשות זאת?

הצמחת הון תהיה מלווה בדרך כלל בסיכונים , בהתאם להחלטת בעלי ההון. חשוב לציין כי בשתי הגישות בעל ההון יכול למשוך כסף מההון שהצטבר בכל רגע שירצה בהתאם להחלטותיו.

 

אל מי לפנות לניהול עושר?

בשונה מארצות שונות בעולם, בישראל ניהול העושר הוא פרוץ וכל אחד יכול להציג את עצמו כמנהל עושר מוסמך. אבל מי שמתמצא בתחום מבין שאין הכשרה כזו ומי שרוצה לעבוד בתחום צריך להיות בלי ניסיון מוכח בתחום אחד שעובד עם לקוחות כשירים מבחינה חוקית. מסיבה זו ניתן למצוא גופים רבים המבטיחים תשואות רבות למשקיעים דרכם.

בתור בעלי נכסים עליכם להיזהר מכל גוף המבטיח תשואה למשקיעים בו. מנהלי עושר מקצועניים לא יבטיחו לכם תשואה. הם ידברו על הפוטנציאל הקיים והם לא יתעלמו מאחוזי הסיכון הנלווים למהלך. אם אתם לא מאוהבי הסיכונים מנהלי העושר יציעו לכם דרכים חלופיות להשקעות המלוות בסיכון נמוך יותר. בסופו של דבר, כשבוחרים מנהלי עושר חשוב לבדוק את מידת האמינות שלו. כי כאן האמינות היא הגרום המכריע.

 

לסיכום

בעלי נכסים המעוניינים לשמר את כספם ולהצמיח אותו, פונים למנהלי עושר. כפי שסיכמנו כאן ישנה חשיבות קריטית לבחירת מנהל עושר אמין ומקצועי.

מדור לדור - כך תנהלו את העושר המשפחתי בצורה נכונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *