ניהול נכון של תקציב העסק, עשוי לחסוך לא מעט כסף – מה שיגדיל את רמת ההכנסות של העסק. ישנן פעולות רבות שבעלי עסקים עושים ביום יום שלהם, שמפריעים להם להגיע לרווחים ולהכנסות המצופות. ריכזנו עבורכם את חמשת כללי זהב לניהול תקציב נכון.

ניהול תקציב העסק – מדוע זה חשוב?

כל בעל עסק שואף לניהול נכון של תקציב של העסק שלו. כאשר המטרה המשותפת של כל בעלי העסקים, היא לייצר עסק כמה שיותר רווחי בזמן קצר. ניהול תקציב עסקי שמבוצע בצורה נכונה, עשוי לחסוך מאות אלפי שקלים בשנה (כמובן תלוי בגודל המחזור) – וזהו כסף שייכנס לכם לכיס בחזרה.

לא מעט בעלי עסקים חדשים וצעירים, שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולם העסקים, נוטים להקשיב להמלצות של בנקאים, חברים או אנשים שהם בקושי מכירים. אותן המלצות, עשויות להוביל לא פעם לבזבוז כספים מיותר שלא כצורך. בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם את 5 הכללים החשובים ביותר לניהול תקציב נכון – כזה שיביא אתכם להצלחה שתמיד חלמתם להגיע אליה.

כסף ושעון

5 כללי זהב לניהול נכון ומדויק של תקציב העסק שלכם

הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא צמצום פעילות האשראי שלכם. למה הכוונה? אם אתם עובדים בעסק שרק אתם מנהלים, השתדלו לעבוד רק עם כרטיס אשראי אחד. מדוע? כל כרטיס אשראי שאתם מחזיקים מצריך מכם לשלם עמלה מסוימת לבנק, ובעבור כל פעולה כמו משיכה, גיהוץ וכו' – אתם עשויים לשלם עמלה. עשרה שקלים פה, חמישה שקלים שם, והנה הצלחתם לחסוך כמה מאות שקלים בשנה אחת.
כלל שני וחשוב לא פחות הוא להתמקח. הרבה אנשים מרגישים לא בנוח להגיע לבנק ולהתמקח עם הבנקאי על גובה העמלה והשירות. אין לכם במה להתבייש! מדובר בעסק האישי שלכם, ולכן אתם יכולים לדאוג ולאף לדרוש הוזלה בעמלות.
כלל שלישי וחשוב לא פחות – החזרי מס. בדקו האם מגיע לכם לקבל החזר מס בהתאם לסוג העסק (חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור). תופתעו לגלות שלעיתים מדובר באלפי שקלים שעשויים להגיע אליכם כמעט ללא מאמץ.
כלל רביעי – "לא לקפוץ מעל הפופיק". אל תוציאו הוצאות כלכלית שאין לכם להוציא אם זה לא הכרחי. מצבים כאלה הם קלאסיים ומביאים עשרות עסקים לפשיטת רגל מדי שנה.
הכלל החמישי והאחרון – תגדילו ראש! אל תהיו בטוחים שמה שהחבר אמר לכם על מס הכנסה נכון, ואל תהיו תלויים ברואה החשבון. מדובר בעסק שלכם, תרחיבו אופקים ותקראו בכל תחום שנוגע לעסק שלכם. כך תוכלו לחסוך כספים רבים ולהימנע ממצבים מיותרים של הוצאה שגויה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *