עולם המשכנתאות והפיננסי הוא תחרותי ומלא היצע. מי שמגיע לשלב לקיחת המשכנתא יודע עד כמה ההיצע הוא גדול ומבלבל. מי שלא מכיר את התחום עלול להתבלבל מכל הצעת מימון למשכנתא. ריכזנו כאן עבורכם את הנקודות שיעזרו לכם לבחור את הלוואת המשכנתא הנכונה עבורכם.

 

מתי בוחרים משכנתא?

בלקיחת משכנתא המטרה היא לגייס הלוואה שתממן את רכישת הנכס אך תהיה נוחה. רבים מכנים זאת: משכנתא שאפשר לקחת. בשלב הראשוני לקבלת המשכנתא, מבקש ההלוואה פונה למספר גופי מימון (בנקים) בבקשה לקבל אישור עקרוני.

בהתאם לנתונים האישיים גופי המימון מחליטים אם לאשר את ההלוואה או לא. פעמים רבות גופי המימון כולם מאשרים את ההלוואה וכך מבקש ההלוואה נותר מבולבל מול היצע המשכנתאות. אבל זאת הזדמנות שלא כדאי לפספס.

משכנתא

איפה הריבית הזולה ביותר

מבין שלל אישורי המשכנתא המתקבלים, חפשו את האישור העקרוני למשכנתא הזולה ביותר. כך תוכלו לנהל משא ומתן להוזלת ריביות המשכנתא. באמצעות האישור בעל הריביות הזולות ביותר, תוכלו לדרוש מהבנקים האחרים הצעת משכנתא משתלמת יותר.

כך הבנקים יבחנו את האפשרות להוזיל עבורכם את גובה הריביות וממילא תוכלו להוזיל עוד ועוד את גובה המשכנתא העתידית. חשוב לציין כי ניהול משא ומתן עם הבנקים חייב להיעשות באופן מקצועי ומדויק, לצורך כך פונים ליועץ משכנתאות מומחה.

 

באיזה בנק נוח לכם לקחת את המשכנתא

יש בנקים המציעים הטבות ללקוחותיהם, לעומתם יש בנקים שלא מצ'פרים את לקוחותיהם. יש בנקים נגישים יותר אונליין / למיקום הלקוח לעומת אחרים. וכך, נוצר מצב בו קיימת עדיפות ברורה לבנק מסוים בגלל הנוחות האישית. זה יכול להיות ממגוון סיבות אישיות כמו שראינו כאן. אך חשוב לא להתבלבל ולא לקחת הלוואה דווקא מבנק מסוים בכל מחיר. לפעמים המחיר הוא יקר מידי וניתן למצא בנק אחר העונה על מרבית הדרישות.

 

אל תהססו לסגור את חשבון הבנק

לא מעט אנשים חושבים שאם יש להם חשבון בנק בבנק מסוים, יהיה משתלם יותר לקחת את המשכנתא דווקא מאותו הבנק. המציאות מוכיחה שאמנם ישנם בנקים המציעים הצעות משתלמות ללקוחותיהם הטובים, אך הם לא רבים ולקחת משכנתא בבנק בו מנוהל חשבון הבנק רק בגלל סיבה זו, יכול להיות לא כדאי.

במרבית הפעמים משתלם לפתוח חשבון בנק נוסף עבור המשכנתא כדי להנות מתנאי משכנתא נוחים ומתאימים ליכולות כמו שמציע בנק אחר.

 

נעזרים בליווי מקצועי

בחירת משכנתא ובכלל כל תהליך גיוס הכסף לרכישת דירה עלול להיות מתיש במיוחד. ההמלצה לפנות לייעוץ משכנתאות מקצועי היא לא מיותרת. בסופו של דבר היא חוסכת כסף רב ללווים. היועץ מכיר את עולם המשכנתאות, הוא יודע על מה להתעקש וכך הוא מגייס ללווה את מה שהוא יכול לקבל בהתאם לתנאים האישיים שלו.

משכנתא נכונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *