לא מעט מבוגרים בני שישים ומעלה שזכו להיכנס למועדון הגיל השלישי, מדווחים על נחת מהילידים, תקופה נחמדה, אך למרות זאת הם סובלים מלחץ כלכלי. כדי להצליח פיננסית בגיל המבוגר, משתדלים להיערך מראש ככל הניתן. דואגים להשקיע בנכסים מניבים ככל שהיד משגת, מתכננים פיננסית את הצעדים הכלכליים, מתכננים פרישה ודואגים לטופ שבטופ. אך מה עושים כאשר נכנסים לקטגוריה ורואים שעדיין אין הקומץ משביע את הארי? גובה ההכנסה החודשית ירד, קצבת הפנסיה זעומה ואם יש דרך להגדיל את ההכנסה החודשית, שווה לבדוק מהי. קבלו טיפים פיננסיים לגיל השלישי.

 

מהי רמת החיים שלכם?

לפני הכל חשוב לבדוק מה גובה רמת החיים שלכם והאם רמת ההכנסה שלכם ירדה או שרמת החיים שלכם עלתה. בלא מעט מקרים מגלים כי רמת החיים גבוהה מאוד מאוד וכך קשה לעמוד בסטנדרטים הגבוהים. כדאי במקרה כזה לצמצם את רמת החיים.

 

חיפוש אחר מקור הכנסה מתאים

לאחר היציאה לפנסיה לא כל אחד מסוגל לעבוד בעוד מקום עבודה. אך אם אתם מצליחים למצוא מקום עבודה מתאים שלא מצריך ממכם הרבה כוח, כדאי לבדוק זאת. מקור הכנסה נוסף יכול להיות באמצעות משכנתא הפוכה או מודל ירושה עצמית.

 

משכנתא הפוכה

מדובר במשכנתא הנלקחת תמורת שעבוד הנכס בו האדם מתגורר. הוא מקבל תמורה לדירה, ממשיך לדגור בה ורק לאחר פטירתו יורשיו מסלקים את ההלוואה. הלוואה זו לא מצריכה תשלום החזר חודשי, אך היא גם יקרה והיא צוברת ריבית דריבית יקרה.

 

ירושה עצמית

מודל ירושה עצמית מאפשר מכירת נכס והמשך מגורים בו למרות המכירה. האדם מקבל תמורה לדירתו, ממשיך להתגורר בה למרות זאת ורק לאחר פטירתו הדירה עוברת לידי המשקיע. מדובר במודל חדשני המצליח לסייע למאות מבוגרים בישראל.

 

האם מגיעים לכם החזרי מס?

מבוגרים בני שישים ומעלה זכאים להטבות בתשלום מיסים. אם מכרתם נכס כשהייתם בני שדיים ומעלה ושילמתם מס שבח, אתם זכאים לקבלת תשלום מס שבח. כדי להכיר את זכויות המס שלכם לעומק כדאי לפנות לאיש מקצוע מומחה בתחום שיבדוק את הנתונים שלכם בתשומת לב.

ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

אם אתם בעלי נכסים רבים ואתם מעוניינים שיהיה מי שימשיך לנהל את הנכסים גם כשתהיו מבוגרים יותר, ההמלצה היא לערוך ייפוי כוח מתמשך שיתן לכם מענה בעת הצורך. במסגרת הייפוי תוכלו להסמיך אדם לניהול הנכסים שלכם, אתם תקבעו מה יהיה תחת סמכותו וכך תהיו רגועים שהעניינים מנוהלים על הצד הטוב ביותר.

 

לסיכום

הגיל השלישי ידוע כגיל בו לא קל להגדיל מקור הכנסה. מסיבה זו כדאי להיערך לתקופה זו ככל הניתן. חכן עיניו בראשו. אם יש באפשרותכם לרכוש בצעירותכם נכס מניב ממנו תהיה לכם הכנסה יציבה בעתיד, יהיה לכם קל יותר. בהצלחה.

כסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *