לקיחת משכנתא היא צעד גדול בחיינו. רגע לפני רכישת דירה, ולפני ביצוע עסקה שתלווה אותנו לאורך תקופה ארוכה – עלינו לבדוק כמה דברים. יש לבדוק לא רק מה המצב הכלכלי ומהן ההוצאות אל מול ההכנסות שלנו, אלא יותר לעומק. לפני לקיחת משכנתא קיימות כמה שאלות שעלינו לברר עם עצמנו ולענות עליהן, במאמר זה נציג שלוש שאלות כאלה. 

 

    1. האם הריבית קבועה או משתנה?

הריבית היא הכוכבית אליה אנחנו צריכים לשים לב בכל חתימה על כל עסקה עם הבנקים. הריבית שאנחנו משלמים על המשכנתא היא למעשה ההחזר האמיתי של ההלוואה הגדולה שלקחנו. קביעת הריבית על המשכנתא משתנה מאדם לאדם, בהתאם לדירוג האשראי שלו וההכנסות לעומת ההוצאות שלו בחודש.

הריבית יכולה להשתנות גם לאחר לקיחת המשכנתא, במידה ויש לכם ריבית שצמודה למדד כלשהו ולא קבועה. זאת אומרת, הריבית תלויה במדדים הכלכליים של המדינה, הבנקים והאינפלציה.

לא תמיד נוכל לדעת מה תהיה ההחלטה הטובה עבורנו, האם לקחת ריבית קבועה גבוהה או ריבית נמוכה שעלולה להעלות. במידה ויש לכם שאלות על המשכנתא או שאתם זקוקים לעזרה ולהבנה יותר טובה של העניין, כנסו לאתר https://www.ohadweiss.co.il שיעזור לכם בנושא החשוב.

 

    2. כמה משכנתא אני יכול/ה לקחת?

המשכנתא שאנחנו יכולים לקחת היא בהתאם למספר הדירות שיש ברשותנו. במידה ואין ברשותנו אף דירה, אז ניתן לקחת עד 75% מימון מסכום הדירה בהתאם להון העצמי שקיים לנו. אם אתם רוכשים דירה ראשונה ויש ברשותכם 250,000 ש"ח תוכלו לקבל הלוואה עד 750,000 ש"ח. במידה ויש ברשותכם כבר דירה, ואתם מעוניינים לרכוש את השנייה, אז ההלוואה שתוכלו לקבל היא נמוכה יותר.

הבנקים יוכלו להתיר לכם לקחת משכנתא עד גובה של 50% מההון העצמי שלכם. כמו כן, במידה ויש ברשותכם דירה, ואתם מתכננים למכור אותה ולרכוש אחת חדשה, גובה המשכנתא שתוכלו לקבל הוא עד 70% בהתאם להון העצמי. שימו לב שיש מסגרות אחרות שיכולות להעניק לכם יותר או פחות משכנתא, המדד הזה הוא למעשה מדד הבנקים הגדולים.

 

    3. האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות?

אחת השאלות המתקילות כל אחד שמעוניין לרכוש דירה ולקחת משכנתא. יועץ משכנתאות יעזור לכם בתהליך ויקל עליכם בכל הקשור לנושאים הבירוקרטיים, אבל לא רק. יועץ משכנתאות לומד את התיק הכלכלי שלכם לעומק, בודק את האופציות הקיימות בשוק ומציע לכם את ההצעה הטובה והמשתלמת ביותר.

אין ספק כי יש אנשים שמצליחים לנהל את חיפוש המשכנתא וחישוב הריביות בעצמם, אבל רוב האוכלוסייה לא מצליחה להפנות לכך זמן או בכלל לעמוד אל מול החישובים המסובכים והתיאוריות שמחשבות בתוכן גם את האינפלציה ומצב הבנקים בישראל. יועץ משכנתאות מוריד מאיתנו עול חשוב ומנהל עבורנו את העסקה הכי גדולה שככל הנראה נבצע בחיינו.

משכנתא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *