לאחר שהצלחנו לחסוך את ההון העצמי הנדרש, בין אם בכוחות עצמנו ובין אם בעזרת ההורים, אנחנו מתחילים במלאכת הבדיקה וההשוואות בין הצעות הלוואת המשכנתא השונות שהבנקים מציעים, אך מלבד ההלוואה המבוקשת, הבנקים גם דורשים מאיתנו לרכוש ביטוח דירה.

 

הלוואת משכנתא לצורך רכישת נכס

רבים מאיתנו חולמים על דירה פרטית משלהם, כזו שיוכלו לתכנן ולעצב אותה כראות עיניהם ולהיות אדונים לעצמם. כדי להפוך את החלום למציאות, נצטרך לעבור מספר שלבים ותהליכים שונים, הכוללים מעבר על חוזים, תהליכי משא ומתן ועוד, לפני שנגיע אל המנוחה והנחלה

תחום הנדל"ן נמצא במגמת עלייה תמידית מזה מספר שנים וכפועל יוצא מכך, רכישת נכס היא עסקה יקרה למדי, המצריכה אותנו לפנות אל הבנקים השונים, בין אם באופן עצמאי ובין אם דרך יועצי משכנתאות מנוסים, דוגמת וידר יועצי משכנתאות, בכדי לקבל הלוואת משכנתא שתלווה אותו למשך מספר שנים.

 

מהו ביטוח דירה?

השילוב של סכומי ההלוואה הגבוהים, יחד עם העובדה כי מדובר בהלוואה לטווח זמן ארוך (היכול לנוע בין 25 ל – 30 שנים), גרם לבנקים השונים המעניקים לנו את ההלוואה, לרצות לבטח את עצמם מפני סיכוני נזקים מהותיים למבנה המבוטח, כמו גם סיכוני מוות, העלולים להשפיע על יכולת החזר ההלוואה.

כך, הבנקים דורשים מאיתנו, הלווים, לרכוש פוליסת ביטוח אשר תבטח את הסיכונים האמורים ובהתאם לכך, פוליסת ביטוח המשכנתא מחולקת לביטוח מבנה וביטוח חיים, בהתאם לסכומי ההלוואה המבוקשים.

 

האם מדובר בביטוח חובה?

כחלק מתהליך קבלת הלוואת המשכנתא, הבנק יכול לדרוש מהלווים לרכוש פוליסת ביטוח דירה בהתאם, כך שפוליסת הדירה במקרים אלו, היא ביטוח חובה. יחד עם זאת, במקרים של הלוואות בסכומים נמוכים, הבנק יכול שלא לחייב את הלווים לרכוש ביטוח לדירה.

חשוב לדעת כי על אף דרישת החובה לביטוח הדירה שהבנק מציג בפניכם כתנאי לקבלת המשכנתא, את ביטוח הדירה  אתם ממש לא מחויבים לבצע דרך הבנק ולמעשה אתם יכולים לבחור בעצמכם היכן לערוך את הביטוח – דרך סוכן שאתם מכירים או באופן עצמאי וישיר מול חברות הביטוח השונות. במקרה שבחרתם לבצע את הביטוח שלא דרך הבנק, חשוב לעדכן את הסוכן או חברת הביטוח המבצעת כי נדרש להוסיף שיעבוד בלתי חוזר לטובת הבנק נותן ההלוואה.

 

חשיבות ביטוח הדירה

על אף שמדובר בביטוח חובה ותנאי מקדים לקבלת המשכנתא המבוקשת מהבנק, מעבר לסיכונים שהבנק מבקש למנוע מעצמו, לביטוח הדירה יש חשיבות רבה גם עבורנו כבעלי הדירה.

בסופו של דבר, השקענו זמן וכסף רב ברכישת הדירה שלנו וחשוב שנבטח אותה בהתאם, בדיוק כמו שאנחנו מבטחים את הרכב שלנו, אשר מן הסתם שוויו נמוך משמעותית משווי הדירה. כך, במקרים כגון שריפה, נזילות, פריצה ועוד, תוכלו להבטיח כי הביטוח עומד מאחוריכם.

ביטוח משכנתא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *