מחיר ביטוח משכנתא משתנה בין מבוטח משכנתא אחד למשנהו. כדגי להבין למה זה כך, נרכז כאן עבורכם את הנתונים. באופן כללי, ניתן לקבוע כי למשכנתא ממוצעת בה לווי המשכנתא הם בריאים ומתפקדים, מחיר הביטוח ינוע בין 70 ל-180 ₪ לחודש. מה משפיע על מחיר הביטוח? מוזמנים להמשיך איחתנו כדי להבין איך זה עובד.

 

מה זה ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הוא ביטוח שהבנק דורש לרכוש לפני שהוא מעביר ללווה את כספי המשכנתא. לא יהיה ניתן לקבל משכנתא ללא ביטוח משכנתא קיים על שם הלווה, בעל הנכס. ביטוח משכנתא כולל שני ביטוחים: ביטוח מבנה הנכס וביטוח חיים.

ביטוח מבנה – מכונה גם ביטוח דירה וזה ביטוח המעניק לבנק ביטחון שגם במקרה בו המבנה הממושכן ינזק ויאבד מערכו בעקבות אסון כמו שריפה, הצפת מים וכדומה, הלווה יוכל לתקן את הנזקים בקלות – חברת הביטוח תשלם לו את עלות התיקונים וכך הוא יוכל להמשיך להתגורר בדירה ולשלם את המשכנתא כנדרש. בסופו של דבר הנכס עצמו משועבד לבנק ולכן חשוב לו שערכו ישמר.

ביטוח חיים – הלווה משלם את המשכנתא מידי חודש, אך מי יכסה את יתרת החוב במקרה של פטירת הלווה? אף אחד מאיתנו לא יודע מה יהיה איתו והבנק רוצה להיות רגוע בעניין, לכן הוא מחייב לרכוש ביטוח חיים המבטיח לו שגם במקרה של פטירת הלווה, חברת הביטוח תשלם את יתרת חוב המשכנתא והוא יקבל את כספו חזרה.

 

מה משפיע על מחיר ביטוחי המשכנתאות?

ניתן להוזיל כמובן את מחיר הביטוח באמצעות השוואת ביטוח משכנתא. אך לפני כן חשוב להבין כי קיימים פערים בין המחירים גם בגלל תערפי חברות הביטוח השונות, ובעיקר בגלל הנתונים המשתנים. הרי גובה המשכנתא משפיע על מחיר הביטוח. ביטוח המבטח משכנתא של שני מיליון ₪, לא יהיה דומה למשכנתא של חצי מיליון ₪…

נתון נוסף המשפיע על מחיר הביטוח הוא מצבו הבריאותי של הלווה. לווה המתמודד עם מחלה מסכנת חיים הוא בעל סיכויים רבים יותר לממש את הביטוח שלו ולכן מחיר הביטוח יהיה יקר יותר במקרים כאלו. כבר בשלב רכישת הביטוח החברה המבטחת מתשאלת את הלווה לגבי מצבו הבריאותי למניעת חוסר מידע רלוונטי.

 

הוזלת דמי הביטוח

ניתן להוזיל את דמי הביטוח על ידי עריכת השוואת ביטוח משכנתא. הדרך לעריכת ההשוואה היא פשוטה, מזינים את פרטי הביטוח בסימולטור חינמי ברשת וכך הנתונים ממסנכרנים ומוצגות התוצאות. יחד עם זאת, מי שמחפש לערוף השוואה איכותית ומקיפה, פונה אל סוכן ביטוח מקצועי שאכפת לו מהלקוחות שלו, כך שהוא ידאג שהם גם ישלמו את המחיר הנמוך ביותר, הם גם יקבלו את הביטוח שהם צריכים, אחד על אחד. אל תזלזלו ברכישת הביטוח.

מטבעות ובית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *