אתם עובדים קשה כבר שנים רבות ובכל חודש אתם שמים לב שחלק משמעותי מהסכום שאתם מרווחים פשוט לא מגיע אליכם? אתם משלמים הכול לרשויות המיסים ובסופו של דבר נשארים עם הרבה פחות כסף ביד? אם כך, טבעי שעברה לכם בראש המחשבה שאולי הגיע הזמן להפסיק לשלם מיסים, אך מה זה אומר בפועל ומה צפוי לכם בגין התנהגות כזאת?

 

העלמת מס

כולנו עדים לאינספור סיפורים, בעיקר כאלה שכוללים אמנים מוכרים, אשר העלימו מיסים. לכל אחד יש את הסיבות שלו להתנהג בצורה כזאת, אך בסופו של דבר, ואחרי שרשות המיסים מנהלת חקירה ארוכה, אותו אדם שמעלים מיסים הרבה פעמים מגיע אפילו לכלא. לא רק שמי שמעלים מיסים צריך לשלם אותם אח"כ בתוספת קנסות גבוהים, אלא יש על כך גם ענישה בפועל. לכן, בסופו של דבר, כאשר אנחנו מנסים לעשות את החשבון ולהבין האם כדאי או לא כדאי להעלים מיסים, אנחנו רואים שזה לא באמת מומלץ. זה נכון שהרבה פעמים ייקח לרשות המיסים הרבה מאוד זמן להגיע אליכם אם בחרתם להעלים מס, אך כשזה יקרה, זה יהיה מאוד לא נעים. אם, למשל, אתם מנהלים עסק עצמאי, אתם יכולים להיות בטוחים שהסיפור ידלוף החוצה ויפגע באופן קשה ביותר במוניטין שלכם. לכן עדיף להימנע מהעלמת מיסים גם במובן הזה, כי בסופו של דבר זה לא משתלם משום בחינה.

 

טעות בתשלום המיסים

אם תיכנסו לאתר הגנה – החזרי מס תוכלו לקרוא, לעומת זאת, על אינספור מקרים שבגינם יכול להיות שמגיע לכם החזר מס. העניין הוא שרשות המיסים רודפת אומנם אחרי האנשים שלא משלמים, אך היא לא טורחת להודיע בעצמה לאותם אזרחים ששילמו יותר מידי. לכן חשוב שתהיו עם היד על הדופק, כי בהחלט יכול להיות שמגיעים לכם החזרי מס בגין מקרים כמו:

  1. חילופי עבודות.
  2. מכירת דירה.
  3. מסחר בשוק ההון.
  4. בעיה רפואית.
  5. תרומות.
  6. גמלאים.
  7. מחלה קשה.
  8. נכי צה"ל.
  9. אובדן כושר עבודה ועוד.

אף אחד לא יבדוק את הזכאות שלכם במקומכם ולכן חשוב לדעת שקיימים לא מעט מקרים שבגינן בהחלט יכול להיות שתקבלו החזר משמעותי.

 

האם אפשר לבצע את הבירור לגבי החזרי מס לבד?

בעבר התשובה לכך הייתה חד משמעית לא, אך היום הדברים השתנו. היום אנחנו רואים שיש אתרים טובים במיוחד שבעזרתם תוכלו לבצע את כל הבירורים שצריך בנוגע למיסים. לכן שווה לבדוק את העניין הזה מקרוב, כי כמובן שכאשר אתם מבצעים את הבירורים האלה בכוחות עצמכם ובעזרת אתר אינטרנט, אתם חוסכים לא מעט זמן וכסף. אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים לתרום לרשות המיסים במדינה כספים מיותרים ולכן, אם שילמתם בתקופה מסוימת יותר מידי, מגיעים לכם החזרי מס וכדאי שתדרשו אותם.

 

מיסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *