ביטוח דירה כולל שני כיסויים שונים, ביטוח על המבנה והתשתיות וביטוח על התכולה.

ניתן לרכוש פוליסה משולבת או לחילופין פוליסות נפרדות לכל כיסוי.

יש הבדל גם בין ביטוח דירה הנעשה עבור המשכנתא, בהתאם לדרישות הבנק לבין ביטוח להגנה אישית מפני סיכון כלכלי, הנעשה בהתאם לצרכים ולמאפיינים האישיים.

במאמר זה נרחיב לגבי הדברים שחובה לעשות ולקחת בחשבון לפני רכישת ביטוח דירה.

 

להבין מה הכיסוי הנדרש

פוליסת ביטוח דירה ותכולה בסיסית זהה בכל החברות בהתאם לתקן שנקבע בהנחיות של המפקח על הביטוח. מה שמייצר את ההבדל מבחינת הכיסוי הן ההרחבות שהחברות השונות מציעות ואותם יש ללמוד טרם הרכישה. את הכיסוי הנוסף צריך להתאים לצרכים הספציפיים שלכם ואתם צריכים לבדוק שהסיכון להתרחשותם מצדיקים את המחיר בפוליסת ביטוח דירה.

 

סעיף השתתפות עצמית

ביטוח דירה הוא מוצר כלכלי מורכב וחשוב להבין את האותיות הקטנות. רובנו רוכשים ביטוח דירה מתוך תקווה שלא נצטרך לממש אותו בפועל. חובה בתהליך ההשוואה והחיפוש אחר פוליסת ביטוח דירה מיטבית, לתת את הדעת לגבי ההשתתפות העצמית. גובה הסכום של ההשתתפות שונה וניתן לרכוש פוליסה יקרה במעט שבה מרכיב ההשתתפות מופחת או לא קיים.

 

ביטוח משכנתא

כאשר מדובר על ביטוח דירה למשכנתא, רבים מקבלים את ההצעה של הבנק למשכנתאות לרכוש דרכו גם את פוליסת הביטוח. למרות שמדובר על ביטוח מבנה בלבד, ההצעה הראשונית מהבנק בדרך כלל תהיה יקרה יותר מפוליסה זהה המוצעת על ידי גופים פיננסים מתחרים. חשוב לקראת רכישת ביטוח המשכנתא להבין אם כדאי כבר לנצל את ההזדמנות ולהרחיב את הכיסויים.

 

התקנת אמצעי מיגון

לפני רכישת ביטוח תכולה לדירה, במקרים רבים ניתן לחסוך בעלויות הפוליסה באמצעות התקנת אמצעי מיגון בנכס. דלות ממוגנות, שערים, סורגים בחלונות, מצלמות אבטחה, מערכות אזעקה ואמצעי מיגון דומים מקטינים את הסיכון לפריצה ולהתרחשות אירועי גניבות רכוש מהדירה ולכן הם עשויים להוזיל את העלות של פוליסות הביטוח.

 

פרמטרים נוספים לבדיקה

כאמור, הדבר החשוב ביותר לפני שמבטחים את הדירה הוא לעשות סקר שוק. עם זאת חשוב לקחת בחשבון פרמטרים חשובים נוספים מלבד העלויות של הפוליסה. חשוב לבחון את שיעור תשלום התביעות ומהירות הטיפול בתביעות של החברות השונות , כמו גם את איכות השירות של כל חברה. החלטה כלכלית מושכלת לגבי רכישת ביטוח דירה צריכה לקחת בחשבון את כל הפרמטרים שציינו.

 

סקר שוק והתאמה אישית

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בביטוח דירה על מרכיביו השונים, תוך בחינת הדברים שחובה לעשות עוד לפני שסוגרים רכישה. סקרנו את ההבדלים שבין תהליך רכישת ביטוח דירה להגנה כלכלית אישית לבין רכישת ביטוח דירה למשכנתא. עמדנו על האפשרות להוזלת עלויות הביטוח עם התקנת אמצעי מיגון, כמו גם באפשרויות להתאמה אישית של הכיסוי וההשתתפות העצמית.

מבנה מבוטח

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *