כל עסק רוצה להצליח, להתפתח, לגדול, למכור, להרוויח ולשרת את הלקוחות שלו בצורה הטובה ביותר. אין סיבה שכל המטרות הללו לא יקרו אם יודעים לנהל את העסק נכון. אך כדי לעשות זאת צריך לנקוט במספר פעולות. המאמר יסביר איך להתנהל נכון בעסק.

 

התנהלות פיננסית נכונה

בראש ובראשונה יש לנהל את ההכנסות וההוצאות של העסק בצורה מדויקת ולערוך מעקב וביקורת כדי שיהיה ניתן להגדיל את הייצור והמכירות. יש להנפיק באופן שוטף דו"חות שישקפו את המצב של העסק והרווחים שלו לאחר ניכויי מס, ביטוח לאומי, חשבונות שוטפים, תשלום לספקים, לחומרי גלם, ציוד, משכורות לעובדים, רכבי חברה וכיוצא בזה.

את כל החישובים הללו ניתן לקבל באמצעות רואה חשבון מקצועי שיהיה ממונה על הניהול הפיננסי של העסק. הוא יגיש את הדו"חות השנתיים למס הכנסה, יבדוק אילו הטבות מס מגיעות לכם, אילו הוצאות מוכרות במס, יחשב את הרווח הגולמי, חובות והלוואות ויעדכן אתכם לגבי שינויים שנתיים בכל הקשור למיסים ולחשבון הבנק של העסק. לפרטים נוספים הקליקו https://yncpa.co.il.

 

פתיחת חשבון עסקי

כל עסק, בין אם מדובר על עסק קטן ובין אם על עסק גדול, ששואף להתנהל נכון צריך לפתוח חשבון עסקי שאינו החשבון האישי שלו. לא מומלץ לבעלי עסקים גם למשוך כסף מהחשבון הפרטי כדי לכסות את המינוס בחשבון העסקי ולהיפך. כלומר, מהחשבון העסקי תצא רק המשכורת והוצאות לצרכי העסק.

לפיכך, גם בחודשים בהם העסק מרוויח פחות או לא מרוויח כלל צריך שתהיה בחשבון העסקי יתרה על מנת לשלם את המשכורת. בסוף כל שנה ניתן להשקיע את הרווחים, להרחיב את העסק, לשפץ אותו או לקבל בונוס לחשבון הפרטי.

 

לנהל תזרים מזומנים

ניהול תזרים מזומנים ומעקב שוטף יסייעו לעסק להתנהל נכון ולא להיות מופתעים אם פתאום נדחים צ'קים או האשראי קטן. בנוסף, באמצעות ניהול נכון לא צוברים חובות ברשות המיסים או מול הספקים. אחד היתרונות של ניהול פיננסי נכון הוא שגם אם יש הוצאות לא צפויות, עדיין יהיה תזרים מזומנים בעסק והוא ימשיך לפעול. ניהול כושל עלול להביא לפשיטת רגל של העסק.

 

לבטח את העסק והעובדים

כל בעל עסק צריך לבטח את העסק שלו בביטוחים שיעניקו לו הגנה. למשל, ביטוח צד ג', ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח חבות מעבידים, ביטוח מבנה במידה והוא בעל המבנה וכד'. בנוסף ישנם ביטוחים אישיים לבעל העסק ולעובדים כמו ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות אישיות וביטוחי בריאות.

 

הפרשה לפנסיה

לפי החוק יש להפריש פנסיה לעצמאים ולעובדים. בנוסף, מקום עבודה או עסק עם תנאים טובים יספק גם חיסכון לקרן השתלמות. כל עובד שיש לו ביטוח פנסיוני מקבל הטבות מס וגם חוסך לעת זקנה. לסיכום, מומלץ לקבל ייעוץ עסקי ופיננסי כדי לנהל את העסק בצורה אופטימלית.

עסק עם תנאים טובים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *