הנפקת EIN

ניתן לראות בשנים האחרונות כי ישראלים רבים מבצעים השקעות ועסקים בארצות הברית. אחד המושגים הראשוניים שנדרש להכיר בהקשר זה הוא המושג מספר EIN. מספר EIN הוא קיצור של Employer Identification Number, והוא למעשה תעודת הזהות של ישויות משפטיות בארצות הברית.

בישראל, ניתן להקביל מספר זה למספר ח.פ שיש לכל עסק. מספר זה משמש את הגופים (תאגידים, שותפויות) עבור צורכי מס, רישום ברשות המיסים האמריקאית (IRS) ואפילו הקמת חשבון בנק אמריקאי.  במאמר קצר זה נסביר בקצרה על מספר הEIN, למה הוא נדרש וכיצד ניתן להפיק אותו.

 

מי נדרש לקבל מספר EIN?

עד שנת 2017 כל ישות שאיננה בבעלות יחיד (למשל שותפות ותאגיד) שיש לה פעילות עסקית בארצות הבית, הייתה מחויבת על פי חוקי מס הכנה בהפקת מספר זיהוי זה. עם זאת, החל משנת 2017 נעשה שינוי חקיקה משמעותי, שקובע כי גם ישות משפטית בבעלות של יחיד, המוגדרת כישות שקופה, תהא חייבת בהפקת EIN. קרי, מרבית הישויות המשפטיות נדרשים כיום להפיק מספר EIN ועל כן מומלץ להיוועץ כדאי לדעת האם אתם זקוקים לו.

 

אילו גופים יבקשו מכם לספק את ספר הEIN שלכם?

הגופים העיקריים להם המספר רלוונטי הם בנקים, מדינות אמריקאיות שונות, גופי עירוניים שונים דוגמת עיריות, מנהלי נכסים ועניינים הקשורים בתיק ניכויים. עוד, כל מיש מעסיק עובדים, יידרש לציין מספר זה בסיכום השנתי שלו.

לא רק עסקים שפועלים בארצות הברית יידרשו להפיק מספר זה, אלא גם עסקים ישראליים אשר עוסקים עסקים עם גופים שונים בארצות הברית, ייתכן ויזדקקו למספר EIN. אל בהלה, אם מדובר בחברה ישראלית שמבצעת עסקים עם ארצות הברית, זה שהופק מספר EIN לא אומר שאתם מחויבים בהכרח בהגשת דו"ס מס לרשויות האמריקאיות.

 

איך מנפיקים מספר EIN?

ראשית, הישות המשפטית תידרש להגיש לרשות המיסים האמריקאי (IRS) בקשה לקלת מספר זיהוי, בטופס המכונה SS-4. יש מספר דרכים להגשת בקשה זו, כתלות בסוג הישות בה מדובר:

  • רשויות שיש להן כתובת בארצות הברית: יכולות להגיש את הבקשה באתר האינטרנט, והטיפול בבקשה יהיה מיידי.
  • ישות שאין לה כתובת בארצות הברית: הבקשה להגשת הטופס יעשה באמצעות הטלפון. עם זאת, גם כאן, זמן עיבוד הבקשה הוא מיידי.
  • דרך נוספת היא הגשת הבקשה באמצעות הפקס, שן זמן עיבוד הבקשה יהיה ארוך יותר ויעמוד על כחמישה ימי עסקים.
  • הגשת בקשה באמצעות הדואר. פחות שימוש בימים הללו, כיוון שזמן עיבוד הבקשה אורך בין ארבעה לשישה שבועות, ועל כן מדובר בדרך לא מומלצת.

במס אמריקה אנחנו נשמח לסייע לכל הזקוקים לייעוץ והכוונה בהנפקת מספר EIN. לאור שינויי החקיקה שנעשו בשנים האחרונות, מומלץ להיוועץ עם מומחים ולוודא שאתם מגישים את כלל הטפסים הנדרשים ועמודים בכל דרישות החוק של שירותי ה- IRS.

דולרים

המאמר שימש אתכם?
שתפו אותו בקליק עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם

אילו גורמים יכולים להיחשף לנתוני ודירוג האשראי שלי

אילו גורמים יכולים להיחשף לנתוני ודירוג האשראי שלי

מתכננים לקחת משכנתא מבנק המשכנתאות? אולי מגורם מימון חוץ בנקאי? אולי בכלל הלוואת בלון למטרת שיפוצים בבית? כך או כך,…
הבניין נשרף - האם ביטוח ועד בית מכסה זאת?

הבניין נשרף - האם ביטוח ועד בית מכסה זאת?

אסונות הם אף פעם לא רצויים, אך הם חלק מהחיים. כשאסון פוקד את הבניין שלכם, אל מי אתם אמורים לפנות?…
בעל דירה לא יכול לשלם את המשכנתא - מה ניתן לעשות?

בעל דירה לא יכול לשלם את המשכנתא - מה ניתן לעשות?

משבר הקורונה הביא להקפאה של עשרות אלפי משכנתאות, בשל העובדה כי הכנסתם של בעלי הנכסים הוקפאה גם היא, עד להודעה…
3 טיפים בהתנהלות מול ביטוח לאומי

3 טיפים בהתנהלות מול ביטוח לאומי

על פי חוק, שכירים אשר מקבלים תשלום נוסף, מחוץ לעבודתם, מחויבים בהוצאת חשבונית. הדבר כרוך בהרשמה לרשויות המס השונות וכולל…