רוב הישראלים מתלוננים לאורך שנים על כך שהם משלמים מיסים הרבה יותר מידי גבוהים, והאמת היא, שיש דברים בגו. זה לא באמת הגיוני לעבוד כמו שרובנו עובדים ובסופו של דבר להעביר סכומים כל כך גבוהים לרשות המיסים. אם זה נשמע לכם מוכר ואם גם לכם יצא לשמוע לאחרונה אנשים שמדברים על החזרי מס, ברור מדוע אתם תוהים איך עושים החזרי מס. ראשית, כדאי שתדעו שאם חשבתם לרגע שהחזרי מס זה משהו שמגיע רק למי שמנהל עסק עצמאי, הרי שאתם טועים, שכן גם שכירים זכאים פעמים רבות להחזרים כאלה. שנית, למרות שמדובר על לא מעט טפסים שצריך למלא ועל בירוקרטיה שצריך להתמודד איתה, לא מומלץ לדחות את העניין. אומנם יכול להיות שהחזרי המס שתקבלו לא ישנו את מצבכם הכלכלי בצורה משמעותית ביותר, אך בכל זאת, למה שתתרמו את הכספים שמגיעים לכם לרשות המיסים?

מטבעות כסף

מה צריך לברר?

כאשר מדברים על שאלה כמו איך עושים החזרי מס, צריך להבין שלא עבור כל אדם הטפסים הנדרשים זהים. כלומר, יש אומנם עניין של משכורות ועניין של צורך להציג את התשלומים ששילמתם בשנת המס החולפת, אך מצד שני, חשובה גם הסיבה שבגללה אתם מבקשים החזרי מס. אם, לדוגמא, יש לכם ילד שלומד במסגרת החינוך המיוחד ובגין עובדה זו אתם מבקשים לקבל החזרי מס – כמובן שאתם צריכים להוכיח את הדבר. ראשית, עליכם להוכיח את העובדה שיש לכם ילד ושנית, אתם צריכים להוכיח שהוא שייך לחינוך המיוחד. בנוסף לכל אלה, ברוב המקרים תדרשו גם למלא טופס 106 שלמעשה מרכז את כל המשכורות שקיבלתם באותה שנת מס. במידה ושולמו לכם גמלאות או דמי אבטלה, אתם צריכים גם לצרף מסמכים שונים מטעם הביטוח הלאומי שמציגות את כל הנתונים הללו. כמו כן, אם יש לכם קופות גמל זה גם צריך לבוא לידי ביטוי בטפסים וגם טופס 161 צריך למלא בנוגע לפיצויים שונים.

האם אתם זקוקים לעזרה כדי להגיש בקשה להחזרי מס?

זה לא באמת משנה מה הסיבה שבגללה מגיעים לכם החזרי מס, כי מה שבטוח זה שלא כדאי לכם לוותר על מה שמגיע לכם. מצד שני, אם הבקשה הזאת הולכת להיות עכשיו מאוד מורכבת ואם היא תדרוש מכם להתמודד עם לא מעט טפסים ובקשות שונות, טבעי שלא תרצו להיכנס עם העניין. רגע לפני שאתם מוותרים על הכסף שמגיע לכם ועל כל החזרי המס שמחכים לכם, כדאי שתדעו שאתם לא חייבים לעשות את זה לבד. כלומר, יש אפשרות גם לפנות אל חברה מקצועית שעוסקת במתן סיוע בנושא של החזרי מס. חברה כזאת תוכל לעשות לכם סדר בעניינים וגם לפעול כדי שתקבלו את ההחזרים המגיעים לכם מהר יותר, אז למה לחשוב פעמיים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *