איך כותבים דוח שנתי לעוסק מורשה?

לא משנה אם אתם עוסקים מורשים או עוסקים פטורים, בכל שנה צריך להגיש דוח שנתי לרשויות המס ועוסק מורשה צריך גם להגיש דו"חות למע"מ. מדובר על בירוקרטיה מסורבלת בליווי מסמכים, טפסים, חשבוניות וכיוצא בזה. איך כותבים דו"ח שנתי לרשויות המס – על כך במאמר הבא.

 

מה זה דו"ח שנתי ומי חייב להגיש אותו?

דו"ח שנתי הוא אינפורמציה מרוכזת על כל ההכנסות של עצמאי מכל מקור בין אם בארץ ובין אם בחו"ל. מההכנסות רשות המס מקזזת הוצאות מוכרות במס ומזכה בהחזרי מס בהתאם לדו"ח. שכירים לא צריכים להגיש דו"ח שנתי מכיוון שהמעביד מרכז הכל בטופס 106 בכל סוף שנת מס.

את הדו"ח השנתי צריכים להגיש עצמאים פטורים ממע"מ ועוסקים מורשים. כלומר, אנשים פרטיים העובדים כעצמאים, בעלי שליטה בחברות, בעלי הכנסות מהשקעות על נכסים, שכר דירה, סחר במטבעות ווירטואליים, שכירים עם משכורות גבוהות, בעלי נכסים או הכנסות בחו"ל, המרוויחים בשוק ההון משלמים מס על ניירות ערך וריבית, אנשים עם יתרות בבנק מחוץ למדינה ופנסיונרים שפורסים את מענק הפרישה ואינם פטורים.

 

איך כותבים דו"ח שנתי?

דוח שנתי לעוסק מורשה צריך להיכתב באמצעות רואה חשבון מקצועי שימלא את הדו"ח במדויק, מבלי להחסיר פרטים ויצליח לקבל החזרי מס והקלות. רואה החשבון מכיר את החוקים והתקנות של מס הכנסה המשתנים מדי שנה ולכן הוא בקיא בתחום ויכול לבצע את המטלה בקלות ובמקצועיות. יתרה מכך, עוסק מורשה לא מסיים את חובותיו בהגשת הדו"ח השנתי, אלא גם בהגשת דו"ח למע"מ.

בנוסף, פתיחת תיק עוסק מורשה מחייבת סיוע של רואה חשבון מאחר וזוהי פעולה מורכבת ובירוקרטית. בדו"חות יכנסו גם הדיווחים לביטוח הלאומי, דיווח על משכורות לעובדים, על קצבאות, דמי אבטלה, דמי לידה, רווחים מנכסים ומשוק ההון ועוד.

 

מתי מגישים את הדו"ח?

היתרון ברואה חשבון צמוד הוא לא רק המילוי המורכב של הדו"ח, אלא גם הידע של מועד הגשת הדו"ח. אומנם מגישים את הדו"ח באופן מקוון באתר של רשות המיסים אך מדובר על איסוף החומר, ארגון וכתיבה מסוף שנת המס ועד המועד האחרון להגשת הדו"ח בסוף יוני של שנת המס הבאה.

לעיתים גם חסרים מסמכים או ישנן סיבות אישיות וכד' ולכן ניתן אף להגיש את הדו"ח לאחר המועד הנדרש. את כל הפרוצדורה הזו יודע רואה החשבון שגם מקבל ממס הכנסה הארכה להגשת הדו"ח, מה שלא יקבל אדם פרטי המגיש את הדו"ח לבד, גם אם עמד בתשלומי המס הקודמים.

 

כיצד יודעים שהדו"ח התקבל?

לסיכום, לפני ששולחים את הדו"ח השנתי באופן מקוון צריך להדפיס אותו בשני העתקים ולחתום עליו ידנית או באמצעות חיתום דיגיטלי. רק לאחר החתימה הוא מוגש למס הכנסה ובמשרד מחתימים את המילה נתקבל ושולחים העתק לעוסק המורשה החייב במס.

דוח שנתי

 

המאמר שימש אתכם?
שתפו אותו בקליק עם החברים

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם

למה כדאי להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות?

למה כדאי להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות?

אחרי שמגפת הקורונה טלטלה את העולם, לא מעט אנשים הגיעו למסקנה שהם לא משקיעים נכון את הכסף שלהם. העובדה שלא…
ביטוח לאומי שליחת מסמכים תאונת עבודה

ביטוח לאומי שליחת מסמכים תאונת עבודה

תאונות עבודה קורות המון ועל בסיס יומי. לפעמים אלה כלי העבודה שהונחו במקום הלא נכון ונפלו, לעתים מדובר בהחלקה במדרגות…
משכנתא לא לוקחים לבד - חשיבותו של יועץ המשכנתאות

משכנתא לא לוקחים לבד - חשיבותו של יועץ המשכנתאות

קניית בית במדינת ישראל היא עסק לא פשוט בכלל. מחירי הדיור רק הולכים ותופחים ובהתאם גם גובה המשכנתאות שאנשים נדרשים…
כל מה שחשוב לדעת על משכנתא בפרויקט פינוי בינוי

כל מה שחשוב לדעת על משכנתא בפרויקט פינוי בינוי

עומדים לקחת חלק בפרויקט פינוי בינוי בעיר או בשכונה שלכם? חשוב שתכירו מספר עובדות בנוגע לנושא המשכנתא בפרויקטים מסוג זה.…