אין הורה שלא היה רוצה את הטוב ביותר לילד שלו, כי אחרת למה הבאנו ילדים לעולם? בכל תקופת ההיריון הנשים תמיד עושות כל מה שהן יכולות כדי להבטיח שהילדים יגיעו לעולם בריאים, אך יחד עם זאת, לא הכול תלוי בנו. למרות המדע, הטכנולוגיה והידע המתקדם בתחום הזה אנחנו לא באמת יודעים לצפות הכול מראש ועובדה היא שגם היום נולדים לא מעט ילדים עם מוגבלויות מסוגים שונים. זו יכולה להיות מוגבלות פיזית אך זו גם יכולה להיות שכלית ברמה כזו או אחרת, ומה שמשותף לכל המקרים זה שהילדים הללו זקוקים לעזרה משמעותית. נעשים היום הרבה מאוד מאמצים להגיש את העזרה הטובה ביותר לאותם ילדים עם קשיים שונים אך העובדה הבסיסית היא שהעזרה הזאת גם עולה הרבה מאוד כסף. זה לא משנה אם מדובר על חינוך מיוחד, הסעות, טיפולים או ציוד, כי בכל מקרה ההורים מתמודדים לא רק עם הקושי הנפשי אלא גם עם הקושי הכלכלי. זו הסיבה שבגללה מדינת ישראל, שהיא הלו מדינת רווחה, מצאה לנכון להציע החזרי מס לאותם הורים לילדים עם מוגבלויות שונות.

 דולרים

מה כדאי לדעת על הגשת בקשה להחזרי מס?

 במידה וגם אתם הורים לילדים עם מוגבלויות שונות, דעו שבהחלט יכול להיות שמגיעים לכם החזרי מס מהמדינה. אומנם זה נכון שלא תמיד מדובר על סכומים מאוד גבוהים, שכן יש גם מקרים שבהם החזרי המס חלקיים בלבד, אך תמיד מדובר על סכום שמגיע לכם ויכול לסייע. עדיין רוב העול יהיה על הכתפיים שלכם ותצטרכו למצוא את הדרך הכי טובה שיש לסייע לילדים שלכם, אך בכל זאת, כל עזרה כספית שתוכלו לקבל מהמדינה כן שווה את ההשקעה שלכם. עוד נתון מעניין שכדאי לדעת לגבי החזרי מס, זה שאם יימצא שאתם זכאים להחזרים כאלה, בהחלט יכול להיות שתוכלו גם לקבל אותם בצורה רטרואקטיבית. זה אומר שאפילו אם לא הגשתם את הבקשה בשנים הראשונות שחלפו מאז שהילד הוגדר כבעל מוגבלות, הרי שתוכלו לקבל את הכסף עבור אותה תקופה. ברוב המקרים הקשורים להחזרי מס מדובר על האפשרות להגיש בקשה רטרואקטיבית עד שש שנים אחורה, אז למה לוותר על מה שמגיע לכם?

האם יש גורמים שיוכלו לסייע לכם?

 ראשית, כדאי לדעת שהיום ההתנהלות מול רשויות המיסים פשוטה יותר מאשר בעבר, כך שאין סיבה שלא תוכלו לעשות את זה לבד. שנית, חשוב שתדעו שיש גם יועצי מס ורואי חשבון שיוכלו לסייע לכם. זה אומר שאפילו אם אין לכם זמן להתעסק לבד בהגשת הבקשה, אתם חוששים מהעניין הזה או שאתם פשוט לא מעוניינים להתעסק בו – יש לכם אל מי לפנות. המומחים בתחום יבדקו מקרוב את המקרה שלכם, יבינו מה מגיע לכם ויעזרו לכם להגיש את הבקשה. בדרך כלל יהיה עליכם לצרף מסמכים, חוות דעת רפואיות ולחתום על כמה טפסים, אך בכך תסתיים הגשת הבקשה. אומנם זה נכון שלעיתים ייקח לרשות המיסים זמן לא מבוטל לעבור על כל הבקשות שמגיעות אליה, אך בסופו של דבר, אם תימצאו זכים – תקבלו החזרי מס מהמדינה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *